NSP:NSP öppnar Burger King och Taco Bar i Stinsens shoppingcentrum

Nordic Service Partners (NSP Holding) - listat på Stockholmsbörsens First North expanderar verksamheten och öppnar i dag en så kallad food court som erbjuder Taco Bar och Burger King. Den nya enheten med cirka 80 sittplatser ligger i shopping¬centrumet Stinsen norr om Stockholm.

Därmed driver NSP tre food courtar, det vill säga restaurangområden där flera restaurang¬koncept samsas om samma serveringsyta. I den nyöppnade enheten kan gästerna välja mellan mat från Taco Bar och Burger King.

- Maten är numer en viktig del av shoppingupplevelsen. Fördelen med en food court är att personerna i ett sällskap kan äta tillsammans och ändå välja olika typer av mat, säger Ulf Wahlstedt, VD Nordic Service Partners.

- Food court är ett strategiskt verksamhetsområde för oss och en viktig del i vår fortsatta expansion där vi vill kombinera flera varumärken. Vi är i dag den ledande aktören i Sverige när det gäller att erbjuda anpassade restauranglösningar och blir allt mer en intressant motpart för större ägare av shoppingcentra, säger Ulf Wahlstedt.

- Genom våra lösningar skapar vi ett mervärde för fastighetsägare och andra intressenter. Konceptet är enkelt: Hur kan en timme i centrumet bli till en timme och en kvart eller till och med ett extra besök, avslutar NSP:s VD.

För ytterligare information kontakta: Ulf Wahlstedt, VD Nordic Service Partners Holding, telefon 08-410 89 50 eller mobil 0705-100 113

NSP Holding
NSP Holdings verksamhet består i att förvärva och utveckla varumärken och koncept inom så kallad Food Service (Quick Service Restaurants och Home Meal Replacement), och annan serviceverksamhet. Genom separata dotterbolag äger och driver NSP Holding 21 Burger King-restauranger i Sverige, åtta Burger King-restauranger i Danmark, och äger varumärket Taco Bar med tre egna Taco Bar-restauranger, samt det nya strategiska affärsområdet Food Courts.
NSP Holding är Burger Kings största franchisetagare i Skandinavien och en av de största i Europa. En central faktor i NSP:s koncept är tillgången till ett starkt managementteam med en omfattande erfarenhet att driva, utveckla och skapa lönsamhet inom personalintensiv försäljnings- och serviceverksamhet. Det finns stora struktur- och effektivitetsvinster att göra när verksamheten drivs i kedjeformat med en samlad central driftskompetens.

02232006.pdf