Midway Holding blir ensam ägare av Hallman- Sporrong

Midway Holding, som sedan tidigare äger 47 % av Hallman-Sporrong, har idag köpt samtliga utestående aktier.

Hallman-Sporrong utvecklar, tillverkar och säljer produkter för profilering av företag, myndigheter, organisationer och idrottsrörelser samt för premiering av individer. Verksamheten har bedrivits i bolagsform sedan 1666. För närmare beskrivning av verksamheten hänvisas till bolagets hemsida www.sporrong.se.

Midways VD Peter Svensson:
”Vi har varit minoritetsägare i Hallman-Sporrong sedan 1999 och har nu valt att köpa samtliga utestående aktier. Vi har valt att köpa ut övriga ägare eftersom vi bedömer att bolaget kan drivas effektivare med endast en ägare.”

Under 2005 omsatte Hallman-Sporrong 136 Mkr med ett resultat på 6 Mkr. Efter stora satsningar på marknadsorganisationen uppgick resultatet för 2006
till -1 Mkr och omsättningen till 139 Mkr.

Förvärvet påverkar Midway-koncernens soliditet, som per 2006-12-31 uppgick till 56 %, med 2 %-enheter. Effekten på 2007 års resultat bedöms bli marginell.

Malmö den 1 mars 2007
Midway Holding AB (publ)