Hemtex valberedning utsedd

Vid Hemtex AB:s årsstämma den 5 september 2006 lämnade stämman i uppdrag åt styrelsens ordförande att utse en representant för var och en av bolagets tre största aktieägare att jämte ordföranden utgöra valberedning inför styrelsevalet vid nästa årsstämma.

Styrelsens ordförande Leif Larsson, har utsett följande ledamöter att ingå i valberedningen:

Magnus Hardmeier, Skandia Investment representerande 2 801 740 aktier.

Carl-Olof By, AB Industrivärlden, representerande 2 130 600 aktier.

Per Larsson, representerande ett konsortium av ägare med totalt 1 490 104 aktier.

Totalt representeras härmed cirka 23 procent av bolagets aktier i valberedningen.

Årsstämma hålls i Borås den 5 september 2007.

Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen kan göra det med e-mail: valberedningen@hemtex.se eller med brev till adressen: Hemtex AB, Valberedningen, Box 495, 503 13 Borås, senast den 28 maj 2007.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Leif Larsson, Styrelseordförande i Hemtex AB: 031-96 16 20, 0708-87 77 34.

Besök gärna Hemtex webbplats: www.hemtex.se

Hemtex är Nordens ledande hemtextilkedja med totalt 183 butiker, varav 136 i Sverige, 32 i Finland, 9 i Danmark och 6 i Norge. Av butikerna är 160 ägda av Hemtexkoncernen och 23 av franchiseföretag. Samtliga butiker utanför Sverige ägs av Hemtexkoncernen. Under gemensamt varumärke säljer butikerna heminredningsprodukter med tonvikt på hemtextil. Omsättningen i konsumentledet (inklusive franchisebutiker) uppgår till 1,5 miljarder kronor, exklusive mervärdeskatt. Hemtexkoncernens årsomsättning uppgick per den 31 oktober 2006 till totalt 1,3 miljarder kronor.

03012319.pdf