Diös offentliggör prospekt

Östersund den 5 mars 2007

Diös Fastigheter AB (publ) (”Diös”) offentliggör idag av Finansinspektionen godkänt prospekt (Fi Dnr 07-151-413), som Diös har upprättat och inlämnat till Finansinspektionen för att möjliggöra för Diös att uppta nya aktier till handel på Stockholmsbörsens Nordiska lista, Small Cap. Eventuellt beslut om emission av nya aktier avses i sådant fall fattas av Diös styrelse i enlighet med det bemyndigande styrelsen erhöll på årsstämman 2006 om emission av nya aktier.

- Bakgrunden och motivet till att prospeketet offentliggörs är att ge Diös formella möjligheter att nyemittera aktier som vederlag i samband med framtida fastighetsförvärv, meddelar Diös VD Christer Sundin.

Prospektet hålls tillgängligt via Diös hemsida, www.dios.se.

För ytterligare information:

Christer Sundin, VD, tel. 0770-33 22 00, 070-688 72 83
Rolf Larsson, Ekonomichef, tel 0770-33 22 00, 070 - 666 14 83

Fakta om Diös
Diös Fastigheter bildades under april 2005. Diös skall förvärva, förvalta, förädla och försälja fastigheter med god lönsamhet, på en marknad norr om Dalälven. Bolaget äger 54 fastigheter belägna på 11 orter.
Den totala uthyrningsbara ytan uppgår till cirka 317 000 kvm, varav 47 procent utgörs av kontor, 16 procent butiker, 10 procent bostäder, 8 procent industri och lager och 19 procent av övriga uthyrbara ytor. Fastigheternas totala marknadsvärde uppgick per den 31 december 2006 till 2 243 Mkr.
Diös nuvarande förvaltningskontor finns i Falun, Borlänge, Mora, Gävle, Sundsvall samt Östersund. Huvudkontoret ligger i Östersund.
Diös aktie är noterad på Stockholmsbörsens Nordiska lista, Small Cap.

03052224.pdf