NOVESTRA: TELMEX INLEDER LANSERING AV DIINO 4.0

Telmex (Teléfonos de México S.A. de C.V.) inledde lanseringen av Diino 4.0 i samband med NASCAR tävlingen i Mexico City söndagen den 4:e mars 2007. Telmex NASCAR team ”Escuderia Telmex” samt teamets två bilar var co-brandade Telmex/Diino.

Lanseringen innebär att bl a att Telmex 1,3 miljoner befintliga bredbandskunder och 500.000 företagskunder erbjuds en enkel och säker lägringstjänst för att spara bilder, musik och annan viktig digital information på nätet. Redan under hösten 2005 tecknades ett licensavtal mellan Diino AB (tidigare Bytek Systems) och Telmex avseende lagringstjänsten.

”Telmex gör en betydande investering i lansering av Diino i Mexico och Sydamerika och det skall bli otroligt spännande att se vad Telmex med sina marknadsföringsresurser kommer att innebära för oss. Vi är fortfarande ett litet bolag men antalet kunder ökar kraftigt och vi räknar med att passera 100.000 andvändare av Diino-tjänsten under våren”  säger Dani Duroj, grundare och VD, Diino AB.

För mer information om Diino och Telmex besök www.diino.com

Novestras ägande i Diino uppgår till cirka 65% efter konvertering.

För ytterligare information, kontakta Dani Duroj, grundare och VD, Diino AB, på telefon +46 70-255 07 79 alternativt Johan Heijbel, verkställande direktör, AB Novestra, på telefon +46 8 545 01750.

Om AB Novestra
Novestra är ett oberoende investmentbolag med en portfölj av onoterade tillväxtbolag. Novestras onoterade portfölj består bl a av större innehav i Diino AB, Explorica, Inc., MyPublisher, Inc., Netsurvey AB, Qbranch AB och Strax Holdings, Inc.

Novestras aktie finns noterad på Stockholmsbörsens Nordiska listan, Small Cap. För ytterligare information om AB Novestra hänvisas till www.novestra.com

03092153.pdf