Ny kommunikationsdirektör i TeliaSonera på plats

2007-mars-12

Ny kommunikationsdirektör i TeliaSonera på plats

Ewa Lagerqvist tillträder idag posten som kommunikationsdirektör i TeliaSonera. Hon kommer att ingå i koncernledningen.

Ewa Lagerqvist kommer närmast från SJ där hon arbetat som kommunikationsdirektör. Hon har en mångårig erfarenhet inom kommunikation, bland annat som journalist inom radio och kvällspress samt som marknadschef för Grand Hotel Holdings och Fritidsresegruppen.

I sin befattning som kommunikationsdirektör i TeliaSonera kommer Ewa Lagerqvist att samordna TeliaSoneras strategiska kommunikation på alla marknader. I detta ingår även ansvar för koncernens varumärken.

Anna Augustson, som varit tillförordnad kommunikationsdirektör, tillträder nu sin nya befattning som Kommunikationschef för affärsområdet Mobility Services.

----------------------------------------------------
Ytterligare information till journalister lämnas av:
TeliaSoneras presstjänst, 020-77 58 30

TeliaSonera är det ledande telekommunikationsföretaget i Norden och Baltikum med starka positioner inom mobil kommunikation i Eurasien, Turkiet och Ryssland. I slutet av 2006 lanserade TeliaSonera mobiltjänster i Spanien. Vi erbjuder pålitliga, innovativa och användarvänliga tjänster för överföring och paketering av ljud, bild, data, information, transaktioner och underhållning. 2006 omsatte TeliaSonera 91 miljarder kr och det totala antalet kunder var 96 miljoner i 15 länder. TeliaSonera är noterat på Stockholmsbörsen och Helsingfors börs.  Företaget finns med på Dow Jones index för hållbar utveckling.  Vi ser enkelhet och service som viktiga verktyg för att skapa lönsam tillväxt och värde för våra kunder och aktieägare. Läs mer på www.teliasonera.se

03092164.pdf