NeoNet kopplar upp Asien

NeoNet kopplar upp Asien

· Erbjuder handel i de viktiga finansiella regionerna: Europa, USA och nu Asien
· Tillägget av Asien möjliggör global dygnet runt-handel
· Tre nya börser: Tokyo-, Osaka- och Jasdaqbörsen. Kommer följas av fler asiatiska börser.

NeoNet kan nu erbjuda aktiehandel i Japan genom access till Tokyobörsen, Osakabörsen samt Jasdaq. Access till de japanska marknaderna är NeoNets första inbrytning i Asien. Handel i Japan kommer att följas av åtkomst till fler asiatiska marknadsplatser. Med tillägget av de japanska marknaderna skapas ett globalt erbjudande för NeoNets institutionella kundbas med handelsmöjligheter dygnet runt.

- Genom tillägget av handel i Japan, och på sikt andra asiatiska marknader, så tillgodoser vi efterfrågan på globala handelsmöjligheter från vår kundbas av institutionella investerare och investmentbanker runt om i världen. Vi är i en snabb tillväxtfas och kommer att fortsätta att lägga till nya marknadsplatser och sofistikerad handelsfunktionalitet, säger Simon Nathanson, vd för NeoNet.

- Vi har sett en ökad efterfrågan från vår kundbas att använda NeoNet som deras oberoende mäklare och leverantör av direktmarknadshandel för asiatisk handel. För att erbjuda en bra service för våra krävande kunder har vi förstärkt bemanningen och erbjuder handelstjänster från vår mäklardesk vid vårt USA-kontor för att täcka in de asiatiska tidszonerna, säger Greg Treacy, säljchef för NeoNet i USA.

Genomsnittlig daglig handelsvolym på de japanska marknaderna uppgår till cirka JPY 2 900 miljarder (SEK 180 miljarder) och 2 miljarder aktier per dag. Det finns totalt över 4 000 noterade bolag på de olika marknaderna. Några av de största och mest handlade aktierna i Japan är: Toyota, Honda, Canon, Sony och Nissan.

I tillägg till Japan kan NeoNets kunder även handla på följande börser: American Stock Exchange, Amsterdam, Bryssel, Dublin, Frankfurt, Helsingfors, Köpenhamn, Lissabon, London, Madrid, Milano, Nasdaq, New York, Oslo, Paris, Stockholm, SWX, Toronto, Virt-x och Wien.

NeoNet är en neutral och oberoende aktiemäklare som erbjuder kunder snabb direktmarknadshandel på världens ledande börser. Elektronisk direktmarknadshandel kompletteras med exekveringstjänster via NeoNets professionella mäklarbord. Genom erbjudandet inom NeoNet XG är NeoNet dessutom en leverantör av ett brett utbud av mjukvarutjänster för elektronisk värdepappershandel. Det innebär att kunderna kan samla all sin nationella och internationella handel hos NeoNet.

För mer information kontakta:
Simon Nathanson
vd för NeoNet
simon.nathanson@neonet.biz

NeoNet är en oberoende och neutral aktiemäklare som erbjuder kunder mycket snabb direktmarknadshandel på världens ledande börser. Direktmarknadshandeln kan kombineras med handel som utförs av NeoNets mäklare på kundens uppdrag. Dessutom erbjuds system- och mjukvarutjänster för elektronisk värdepappershandel, NeoNet XG, som kan användas fristående eller kombineras med mäklartjänsterna. NeoNet är noterat på Stockholmsbörsen och har kunder i 20 länder. Kontor och säljrepresentation finns i Italien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA. (www.neonet.biz)

03082055.pdf