Telelogic lanserar ny version av System Architect med förbättrat stöd för analyser av organisationsstrukturer och affärsprocesser

MALMÖ, 13 mars, 2007 - Telelogic (MidCap/TLOG), lanserar idag version 10.6 av Telelogic System Architect®, den ledande produkten för modellering av affärsprocesser. Denna nya release är ett viktigt steg i Telelogics strategi att ge fler intressenter tillgång till information om organisationsstrukturer och affärsprocesser.

Med System Architect kan organisationer världen över designa, visualisera, analysera och publisera affärsmodeller och organisationsstrukturer, vilket underlättar förståelsen för relationerna mellan olika teknologier och processer. Detta möjliggör för företag att bli mer mobila och flexibla i sättet att hantera sina ständigt föränderliga teknologier och affärsmål.

Releasen, System Architect version 10.6, innehåller stora förbättringar som hjälper både affärs- och försvarsorganisationer att samla in, analysera och dela information inom sin organisationsstruktur för att kunna fatta bättre beslut gällande deras teknikinvesteringar och affärsverksamheter.

Detta pressmeddelande är en förkortad översättning av den engelska originalversionen. Den utförligare engelska versionen finns publiserad på Telelogics hemsida, www.telelogic.com/news.

Om Telelogic
Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för att automatisera och stödja de bästa processerna genom hela företaget - från kraftfull modellering av processer och strukturer till kravdriven utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics lösningar gör att utveckling av produkter, system och programvara ständigt ligger i linje med företagets mål och kundernas behov, vilket dramatiskt förbättrar kvalitet och förutsägbarhet, samtidigt som utvecklingstid och -kostnader reduceras.

För att underlätta för kunderna att automatisera processen genom hela livscykeln, bygger Telelogics produkter på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som INCOSE, OMG, BPMI.org, The Open Group, Eclipse, ETSI, ITU-T samt the TeleManagement Forum.

Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 20 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl.a. Airbus, Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Electrics, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Philips, Samsung, Siemens, Sprint, Thales och Vodafone.
För mer information besök www.telelogic.com

Branschmedia kontakt:
Holly L. Barnett, APR