Clas Ohlson har tecknat kontrakt i SICKLA KÖPKVARTER

Butiksytan blir ca 1 600 kvadratmeter och kommer att ligga på plan tre i Magasinet som är under uppbyggnad.

Hittills har LjungbergGruppen skrivit kontrakt i Magasinet med Järnia, Willys, Siba, ONOFF, Systembolaget, Erlandssons Brygga (Sveriges största företag för båttillbehör), Andys, Bowlers, Saluhallen Erssons, Mi Piace, Tartine, Texas Smokehouse och Hästens sängar.

I det 17 500 kvadratmeter stora Magasinet blir inköpen bekväma - butikerna och konceptet är sammansatta i syfte att göra även stora inköp lätta. Att handla mat, delikatesser och vin kan för första gången genomföras utan att byta kundvagn.

- Sickla Köpkvarter tar nu nästa steg i sin utveckling genom att storbutiksdelen förstärks på ett helt nytt sätt, säger Atrium LjungbergGruppens VD Anders Nylander. Vår idé att kombinera det bästa hos cityhandel, köpcentrum, stadsdel och stormarknad uppskattas av Sickla Köpkvarters besökare. Omsättningen har ökat från 1,4 till 1,8 miljarder på ett år. Den beräknade årstakten under 2007 uppskattas till 2,2 miljarder.

Magasinet, storbutikshuset blir lika tillgängligt för alla som vill komma dit. Bilister, cyklister såväl som de som åker kollektivt. Bilen parkeras i dagsljuset i det unika ”parkeringsrummet” och cykeln i cykelställen utanför ingångarna. Sickla ligger i staden och har staden runt omkring. Det kommer att märkas.

Det blir i mångt och mycket ett nydanande sätt att bedriva handel på säger Peter Johansson, affärsutvecklare på Atrium LjungbergGruppen. Byggnaden i sig blir unik. Den kommer bara ha framsidor och kommer vara synlig från alla håll. Shoppingupplevelsen blir lika självklar och bekväm i hela huset.

Stockholm 2007-03-13
LjungbergGruppen AB (publ)

Ytterligare upplysningar lämnas av:
Anders Nylander, VD. Tel: 08-615 89 10 eller 0730-26 19 40
Peter Johansson, affärsutvecklare. Tel: 08-615 89 00 eller 0730-28 59 83

LjungbergGruppen är ett midcapbolag på den Nordiska Börsen i Stockholm, börsnoterat sedan 1994. LjungbergGruppen och Atrium Fastigheter gick samman den 17 oktober 2006 och blev därmed ett av Sveriges största fastighetsbolag med tydligt fokus på utveckling och förvaltning av handels- och kontorsfastigheter.

03132121.pdf