Pressmeddelande från Artimplants valberedning

Inför Artimplant ABs årsstämma den 3 maj i år har Artimplants valberedning beslutat föreslå Artimplants årsstämma omval av Ingemar Kihlström, Lennart Ribohn och Dick Söderberg. Birgit Stattin-Norinder avböjer omval. Valberedningen har också beslutat föreslå Artimplants årsstämma nyval av Anna Malm Bernsten, suppleant i nuvarande styrelse, och nyval av Wenche Rolfsen.

Wenche Rolfsen, 54, är Vice President, Phase I Europe, Quintiles och VD för Quintiles AB ett bolag verksamt inom kontraktsforskning med kärnverksamhet inom klinisk utveckling av läkemedel. Hon har styrelseuppdrag, bland annat för Biovitrum AB och Uppsala University Holding AB.

För ytterligare information kontakta:
Ingemar Kihlström, Styrelseordförande, tel 0733-82 11 02
www.artimplant.com

Om Artimplant
Artimplant är ett biomaterialföretag fokuserat på problemlösningar inom ortopedisk kirurgi och oralkirurgi. Vi bidrar till förbättrad hälsa genom att utveckla, tillverka och sälja nedbrytbara implantat som återskapar kroppsfunktioner och förbättrar livskvalitén. Våra produkter, tillverkade av bolagets egenutvecklade biomaterial Artelon®, säljs inom ett växande antal terapiområden. Artimplant tillverkar implantat för behandling av artros i händer och fötter, för axelskador och andra mjukvävnadsskador samt för dentala applikationer.

Artimplant är noterat på den Nordiska Börsen i segmentet för små företag och i sektorn hälsovård.

Forward-looking statements
This press release contains forward-looking statements as defined in the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Readers are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements. Actual results may differ materially from those indicated by these forward-looking statements as a result of risks and uncertainties impacting the Company's business including increased competition; the ability of the Company to expand its operations and to attract and retain qualified professionals; technological obsolescence; general economic conditions; and other risks detailed from time to time in the Company's filings.

03142017.pdf