Avista: Justering av OMX Stockholm Benchmark index med anledning av Vostok Nafta utskiftning av aktierna i Vostok Nafta Holding Investment Ltd (113/07)

Med anledning av Vostok Nafta, Inv Ltd SDB (Vostok) utskiftning av aktierna i Vostok Nafta Holding Investment Ltd (Nya Vostok) (1 Nya Vostok : 1 Vostok teckningskurs 22 kr) kommer Stockholmsbörsen att justera Vostok i enlighet med ”Rules for the Construction and Maintenance of the NOREX Exchanges´All-Share, Sector and Benchmark Indices”, regel 5.7.1.

Värderingsmetoden kommer att användas. Startkursen för indexaktien på ex-dagen den 25 maj 2007 är indexaktiens senaste kurs den 24 maj 2007 med avdrag för utdelningsvärdet av en Nya Vostok aktie. Värdering kommer att baseras på ett medianvärde beräknat på minst fem värderingar från marknadsaktörerna. Om värdet inte kan fastställas kommer Vostok (VOST SDB, SE0000367823) att på ex-dagen den 25 maj 2007 att utgå ur OMX Stockholm Benchmark index. Den 28 maj kommer Vostok åter att ingå i OMX Stockholm Benchmark index, förutsatt att betalkurs registrerats på ex-dagen.

wkr0001.pdf