Avista: Justering av OMX Stockholm Benchmark index med anledning av split och inlösenprogram i Atlas Copco AB (127/07)

Med anledning av, split 3:1 samt automatisk inlösen av en aktie till 40 kr, kommer Stockholmsbörsen att justera Atlas Copco AB ser. A (SE0000101032) och Atlas Copco AB ser. B (SE0000122467), i enlighet med ”Rules for the Construction and Maintenance of the NOREX Exchanges´ All-Share, Sector and Benchmark Indices”, regel 5.5 och 5.7.1 (värderingsmetod).

Ingående startkurs för Atlas Copco AB ser. A (ATCO A) och Atlas Copco AB ser. B (ATCO B) i indexberäkning den 18 maj, 2007 blir således stängningskursen för aktierna den 16 maj, 2007, med avdrag för 40 SEK.

Antalet aktier för ATCO A och ATCO B vid beräkningen av OMX Stockholm Benchmark index justeras enligt villkor för split (2:1). Nytt antal ATCO A och ATCO B aktier i OMXS Stockholm Benchmark index kommer fr.o.m. ex-dagen den 18 maj 2007 att justeras till 671 515 276 st. respektive 418 219 008.

wkr0001.pdf