Solteq avaa Koivunen Oy:n varaosavarastot jälleenmyyjille

Autoalan tukkukaupan monialayritys Koivunen Oy uudistaa asiakaspalveluaan Solteqin ratkaisulla. Solteq toimitti Koivuselle sähköisen asioinnin kokonaisjärjestelmän, jonka avulla yhtiön maahantuomien tuotteiden jälleenmyyjät voivat tilata osia sähköisesti. Ratkaisu muodostuu Solteqin kehittämästä eSales-ohjelmistosta sekä varaosaliikkeiden erp-järjestelmiin toteutetuista rajapinnoista.

Aiemmin varaosatilauksia vastaanottivat Koivusella puhelinmyynnin varaosa-asiantuntijat. Solteqin eSales-järjestelmän myötä Koivusen asiakkaat voivat nyt tilata varaosia myös suoraan joko oman erp-järjestelmänsä tai extranet-palvelun kautta. Ratkaisu nopeuttaa jälleenmyyjien tilausprosessia ja mahdollistaa tilausten tekemisen mihin vuorokauden aikaan tahansa.

"Uudistuksen myötä myyntikanavamme on asiakkaillemme aina auki. Asiakkaamme voivat milloin tahansa tarkistaa tuotteiden saatavuuden varastossamme ja tehdä tilauksia. Lopputuloksena asiakkaamme voivat tarjota omille asiakkailleen parempaa palvelua", sanoo Koivusen varatoimitusjohtaja Jukka Kock.

"Nopeatempoisessa varaosakaupassa jälleenmyyjien on tärkeä tietää, miten heidän tekemänsä tilaus edistyy. Solteqin eSales-järjestelmän avulla Koivusen asiakkaat voivat reaaliaikaisesti seurata tilaustensa statusta", sanoo Solteqin myyntijohtaja Janne Mäkelä.

Uusi järjestelmä on vähentänyt puhelinmyynnin ruuhkapiikkejä ja vapauttanut resursseja konsultoivaan asiakaspalveluun.

"Kun asiakas tietää mitä tarvitsee, onnistuu hankinta nopeimmin sähköisen järjestelmän avulla. Uudistuksen myötä olemme pystyneet parantamaan asiakaspalveluamme ja keskittyneet palvelemaan entistä nopeammin asiakkaita", jotka tarvitsevat neuvoja varaosien valinnassa, Kock kertoo.

Lisätietoja:
Solteq Oyj, myyntijohtaja Janne Mäkelä, janne.makela@solteq.com, p. 040 844 4579
Koivunen Oy, varatoimitusjohtaja Jukka Kock, jukka.kock@koivunen.fi, puh. (09) 350 1221

Koivunen Oy on merkittävä suomalainen autoalan teknisen kaupan monialayritys. Sen perinteet ulottuvat vuoteen 1927 ja se toimii henkilöautojen ja raskaan ajoneuvokaluston varaosien, varusteiden ja laitteiden sekä työkalujen ja kiinnitystarvikkeiden maahantuojana. Koivunen toimii markkinoilla Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Ruotsissa. Konsernin liikevaihto vuonna 2006 oli 103 miljoonaa euroa.

Solteq on kaupan ja teollisuuden strateginen kumppani, jonka ydinosaamista ovat liiketoimintakriittiset IT-ratkaisut. Solteq yhdistää omia ja maailman johtavien ohjelmistoyritysten tuotteita yksilöllisiksi ratkaisuiksi asiakkaiden liiketoiminnan kehitykseen ja toiminnan ohjaukseen. Ratkaisujen avulla jalostettu tieto auttaa yhtiön asiakkaita ohjaamaan liiketoimintaansa entistä tehokkaammin ja parantamaan kannattavuuttaan. Lisätietoja osoitteesta www.solteq.com.