Efter framgångarna i Finland - nu etablerar The Empire AB verksamhet i Baltikum.

SodaStream och C3 nya varumärken på den baltiska dryckesvarumarknaden.

Adam Wieslander blir vd för det nya Rigabaserade bolaget för alla balter med fin smak. The Empire har tecknad avtal med Soda-Club Ltd om distributionsrätten för SodaStream i de Baltiska länderna.

Adam Wieslander är född 1967, svensk medborgare bosatt i Estland sedan tio år. Adam Wieslander kommer närmast från Diageo Plc, där han arbetade som Commercial Manager på den baltiska marknaden. Diageo Plc är ett världsledande företag inom dryckesvaror och representerade bl.a. varumärkena Smirnoff Vodka, Johnnie Walker, Baileys och Guinness. Innan dess arbetade Adam Wieslander på Sandvik International.

För mer information kontakta gärna:

Adam Wieslander, +371-29423834, adam.wieslander@empire.se

Johan Kalling, vd The Empire AB, 08-410 27 510, johan.kalling@empire.se

Empire är ett försäljnings- och distributionsföretag inom hem och hushållsprodukter. Vi finns idag i Sverige, Norge, Finland och Baltikum.

I Finland har SodaStream redan slagit igenom stort och finns nu i över 200 butiker. Vi tror att invånarna i de baltiska länderna är lika sugna på goda, kolsyrade, miljövänligare drycker. SodaStream når snabbt framgång på alla nya marknader. Det beror naturligtvis delvis på att allt fler upptäcker hur bekvämt det är att göra bordsvatten och läsk själv, i stället för att bära hem tunga flaskor från affären. Enklare, snabbare och billigare. Men framgångarna hänger också ihop med människors växande omsorg om miljön.

I Estland, Lettland och Litauen ser man nu en gryende koffeshoptrend. I början av november utsågs Estlands första aristamästare i Baltikums första proffstävling för kaffedrycker. Vi tror att finsmakarintresset också borgar för ett ökat intresse för fantastiska kaffemaskiner för hemmabruk. C3 Coffee Center designar och tillverkar maskiner för alltifrån den minsta espresson till den största bryggdmalda koppen.