SodaStream ökar snabbt i popularitet

Sverige har fantastiskt kranvatten.
SodaStream tar hand om det fantastiskt väl. Med nya SodaStream Pure släcker vi törsten snabbare, snyggare och personligare.
Men fortfarande lika miljövänligt.

För mer information kontakta gärna:
Johan Kalling, vd The Empire AB
johan.kalling@empire.se

SodaStream är världsledande tillverkare av kolsyremaskiner med över 10 miljoner sålda maskiner. Den nya
SodaStream Pure levereras tillsammans med en PET-flaska i metall, en PET-flaska i plast, en gascylinder för
50-60 liter kolsyrad dryck. Rekommenderat cirkapris till konsument 1 195 kronor.
SodaStream är ett varumärke i Empire koncernen, Empire är ett försäljnings- och distributionsföretag inom
hem och hushållsprodukter. Vi finns idag i Sverige, Norge, Finland och Baltikum.

SodaStream har snabbt blivit väldigt populärt i Sverige. En av landets stora detaljhandelskedjor har efter en medlemsomröstning till och med tippat att en SodaStream blir årets julklapp! Det beror naturligtvis delvis på att allt fler upptäckt hur bekvämt det är att göra bordsvatten och läsk själv, i stället för att bära hem tunga flaskor från affären. Enklare, snabbare och billigare. Men vi tror också att våra framgångar hänger ihop med människors växande omsorg om miljön. Att medvetna konsumenter gärna lägger tre sekunder på att tillverka en liter eget bubbelvatten, som smakar minst lika bra som buteljerade bubblor som transporterats hundratals mil.
Vi tror att vår nya SodaStream Pure kommer att göra alla miljömedvetna konsumenter ännu gladare, men också glädja dem bara som är noggranna med smaken. SodaStream Pure har modernare design, i borstat stål och grå eller vit stomme, med snygga praktiska flaskor i både metall och återvunnen PETplast som tillbehör. Med SodaStream Pure kan du också enkelt från gång till gång välja hur mycket bubblor du vill ha i drycken.