SodaStream ökar snabbt i popularitet

Empires varumärke SodaStream “Bäst i test” när Råd & Rön jämför miljövänligt bubbelvatten.

SodaStream Design samlar flest poäng när konsumenttidningen Råd & Rön låter sin testpatrull sätta betyg på tre olika kolsyresmaskiners användarvänlighet och design. SodaStreams modell är inte bara bäst utan också billigast, när tidningen jämför totalkostnaden.

Diskussionerna om den miljöbelastning som buteljerat bordsvatten innebär har gett bra skjuts åt försäljningen av kolsyremaskiner. SodaStream har gjort en suverän comeback. En av landets stora detaljhandelskedjor har efter en medlemsomröstning till och med tippat att en SodaStream blir årets julklapp!

Testet i Råd & Rön nr 10, 2007, visar att SodaStream bland annat innebär enklare byte av kolsyrepatron och högre kolsyrehalt än några av konkurrenternas maskiner. SodaStream klarade också stänktestet bra, har en enkel flaskmontering och en bra bruksanvisning.

SodaStream står sig dessutom väl vid en prisjämförelse, när priset för maskinen är inräknat.

För mer information kontakta gärna:
Johan Kalling, vd The Empire AB
johan.kalling@empire.se

SodaStream är världsledande tillverkare av kolsyremaskiner med över 10 miljoner sålda maskiner. Soda-Stream Design, levereras med två enliters PET-flaskor och en gaspatron som räcker till 50-60 liter kolsyrad dryck. Rekommenderat cirkapris 995 kronor.

SodaStream är ett varumärke i Empire-koncernen, The Empire är ett försäljnings- och distributionsföretag inom hem och hushållsprodukter. Vi finns idag i Sverige, Norge, Finland och Baltikum.