Börsbolagens finansiella rapportering 2006/2007 (29/07)

OMX Nordic Exchange Stockholm AB (”börsen”) har från och med den 1 juli 2007 genom lag ålagts att bedriva övervakning av bolagens finansiella rapportering. I övervakningsuppdraget ligger också att ta fram en årlig rapport där väsentliga eller vanligt förekommande avvikelser skall beskrivas med syfte att underlätta för bolagen att anpassa sig till gällande lagar, regler och bestämmelser.

Underlaget till de iakttagelserna, som både avser årsredovisningar och delårsrapporter, har framkommit vid den genomgång av börsbolagens finansiella rapportering som börsen löpande genomför.

Rapporten är nu färdigställd och vår förhoppning är att de noterade bolagen skall ha användning av den i sitt arbete att fortlöpande skapa en så korrekt och rättvisande finansiell redovisning som möjligt. Årets rapport kommer inte att tryckas utan bifogas detta mail och kommer dessutom att finnas tillgänglig på börsens hemsida.

wkr0003.pdf