Avista: A-Com AB till observationsavdelning (10/08)

A-Com AB har idag den 21 januari 2008 offentliggjort att en ny styrelse har utsetts vid dagens extra bolagsstämma. Enligt gällande regelverk ska styrelsen vara sammansatt på ett sådant sätt att den har tillräcklig kompetens och erfarenhet för att kunna leda och kontrollera ett noterat bolag samt kunna uppfylla de krav som ställs på ett sådant bolag. Börsen anser normalt att styrelsen har tillräcklig kunskap om bolagets organisation och verksamhet om de har varit aktiva i bolaget under minst tre månader. Samtliga styrelseledamöter ska även ha grundläggande kunskap om aktiemarknadens regelverk.

OMX Nordic Exchange Stockholm AB anser att bolaget för närvarande inte lever upp till gällande noteringskrav.

Med anledning av det ovan anförda beslutar OMX Nordic Exchange Stockholm AB att handeln med aktierna i A-Com AB (ISIN-kod SE0000592677 och orderboks-ID 4287) skall ske på observationsavdelningen.

Aktierna överförs fr.o.m. tisdagen den 22 januari 2008.

wkr0003.pdf