Bavarian Nordic A/S indstiller til ændringer i bestyrelsen

Ved Bavarian Nordic's ordinære generalforsamling den 29. april 2008 vil bestyrelsen indstille direktør, dr.med. Claus Bræstrup og direktør Gerard van Odijk, MD til nyvalg. Direktør Eigil Bjerl Nielsen forlader bestyrelsen, hvor han har siddet, siden Bavarian Nordic's grundlæggelse i 1994. Med generalforsamlingens godkendelse vil bestyrelsen herefter konstituere sig som følger:

Direktør Asger Aamund (formand)
Direktør Claus Bræstrup
Direktør Erling Johansen
Direktør Gerard van Odijk
Direktør Flemming Pedersen

Direktør Claus Bræstrup er som tidligere koncernchef for H. Lundbeck A/S velkendt i den danske og internationale offentlighed. Claus Bræstrup er dr.med. fra Københavns Universitet, hvor han i en periode også var professor i Neuroscience. Claus Bræstrup er medlem af bestyrelsen for Københavns Universitet, LifeCycle Pharma (formand) og Santaris Pharma samt medlem af Højteknologifonden.

Efter nogle år som forsker hos den danske Ferrosan Gruppe har Claus Bræstrup beklædt en række fremtrædende lederstillinger inden for dansk og udenlandsk farmaceutisk industri (Novo Nordisk, Schering, Lundbeck).

Claus Bræstrup er forfatter og medforfatter til 125 videnskabelige publikationer.

Gerard van Odijk er hollandsk statsborger og uddannet som læge ved universitetet i Utrecht. Gerard van Odijk, der er født i 1957, er i dag President og CEO i Teva Pharmaceutical Europe B.V. Med hovedkvarter i Israel har Teva Pharmaceutical Industries i løbet af en kort årrække udviklet sig til en global farmaceutisk virksomhed med 26.000 ansatte og produktionsfaciliteter i Israel, Nordamerika, Europa og Latinamerika.

Teva koncernens omsætning androg i 2006 omkring USD 8,5 mia.

Gerard van Odijks internationale lederkarriere har ført til en række chefposter i Glaxosmithkline (GSK) med slutstillingen som områdedirektør for Nordeuropa. Van Odijk tiltrådte som Europa direktør for Teva Pharmaceutical Industries i 2006.

Kvistgård, den 14. april 2008

Asger Aamund
Bestyrelsesformand

Kontakt:             Asger Aamund, bestyrelsesformand | +45 33 32 19 11/+45 40 78 19 11