PA RESOURCES: PRODUKTIONS- OCH FÖRSÄLJNINGSRAPPORT FÖR KVARTAL 1, 2008

Denna rapport sammanfattar produktionen och försäljningen av råolja och gas för
PA Resources-koncernen i Tunisien och Norge under första kvartalet 2008.

Total produktion
*	Koncernens totala olje- och gasproduktion under kvartal 1, 2008:	1 086 000 BOE

Råolja
*	Genomsnittlig oljeproduktion per dag under kvartal 1, 2008: 		11 930 fat per dag
*	Total oljeproduktion under kvartal 1, 2008: 		1 086 000 BOE
*	Ackumulerad oljeproduktion under 2008:		1 086 000 BOE
*	Försäljning av olja under kvartal 1, 2008: 		1 272 000 BOE
-	varav till export: 		1 262 000 BOE
-	varav lokal försäljning:		10 000 BOE
*	Snittpris under kvartal 1, 2008:		96,61 USD per fat

Gas
*	Ingen gas har producerats eller sålts under första kvartalet 2008.

Kommentarer
*	Olja har sålts till ett rekordhögt kvartalsgenomsnittspris uppgående till 96,61 USD per fat, att jämföra med 85,48 USD per fat under fjärde kvartalet 2007.
*	Produktionen av olja kommer, efter produktionsstarten på Volve-fältet i Norge och El Bibane-fältet i Tunisien, från två geografiska områden och sju oljefält.
*	Den genomsnittliga produktionen under första kvartalet 2008 uppgick till 11 930 fat per dag.
*	Volve-fältet i Norge påbörjade produktion i mitten av februari och El Bibane-fältet i Tunisien i slutet av mars. Tack vare denna viktiga händelse ökade produktionen i slutet av kvartalet och en produktionsnivå på cirka 13 800 fat olja per dag uppnåddes i slutet av mars. Den genomsnittliga produktionen under mars 2008 uppgick till 12 070 fat/dag.
*	För att kunna installera borriggen och påbörja borrningen på Didon-fältet i Tunisien utan att äventyra säkerheten har produktionen varit avstängd i totalt tre dagar. I mars reducerades produktionen på Didon med ungefär 3 600 fat per dag under en period av 15 dagar, för att ny processutrustning skulle kunna installeras. Genomsnittlig driftstid i procent på Didon-fältet uppgick till 96 procent under mars 2008.
*	Borrningarna på Didon-fältet pågår för fullt. Mer information kommer så fort resultat finns framme.

Förklaringar
-	BOE (barrels of oil equivalent) = fat oljeekvivalenter

Oslo/Stockholm, 15 april 2008
PA Resources AB (publ)

För mer information, kontakta gärna:
Trond Bjerkan
Vice VD, PA Resources AB
E-post: info@paresources.no

PA Resources AB (publ) är en snabbt växande olje- och gaskoncern inriktad på att förvärva, utveckla och utvinna olje- och gasreserver, samt bedriva prospektering för att hitta nya reserver. Koncernen bedriver idag verksamhet i Tunisien, Norge, Storbritannien, Danmark, Nederländerna, Ekvatorial Guinea och Republiken Kongo (Brazzaville). PA Resources är en av Tunisiens största oljeproducenter. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.
PA Resources AB hade intäkter om cirka 2 751 MSEK under 2007. Bolaget är primärnoterat på Oslo Börs i Norge (segment OB Match) och sekundärnoterat på OMX Nordiska Börsen i Stockholm (segment MidCap). För mer information, besök gärna www.paresources.se.

PA RESOURCES PRODUKTIONS- OCH FORSALJNINGSRAPPORT FOR KVARTAL 1 2008