NY VD TILL BILIA PERSONBIL I NORGE

Till ny VD i Bilia Personbil as i Norge har utsetts Sten Forsberg. Sten Forsberg är 40 år och  har 13 års erfarenhet från svensk bilhandel. Sten Forsberg kommer närmast från ett uppdrag som VD för Volkswagen AG ägda Din Bil  Sverige AB där han även varit chef för Stockholmsregionen. Dessförinnan var han VD för  Toyotas återförsäljarverksamheter i Stockholm och Malmö samt även regionchef hos generalagenten. I en kommentar säger Bilias VD Jan Pettersson: ”Det är mycket glädjande att vi genom att anställa Sten Forsberg knutit till oss en av Sveriges  bästa bilåterförsäljarchefer . Sten har lyckats mycket väl med sina tidigare uppdrag och har  god kompetens och erfarenhet av bilhandel med starka varumärken.” Den tidigare VD:n i Norge, Per Hoff slutade den 1 februari år, och tills vidare har Tommy  Andersson VD Bilia Personbilar AB skött chefskapet i Norge. Sten Forsberg tillträder den 1 juni 2008 och kommer att ingå i ledningsgruppen för  Biliakoncernen.

Göteborg den 17 april 2008

Bilia AB (publ)

För ytterligare information hänvisas till VD Jan Pettersson, Bilia AB, tel 031-709 55 00.

Ovanstående information lämnas enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med  finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 17 april 2008 kl. 0830. pressinformation