PA RESOURCES: OLE C. WIBORG LÄMNAR PA RESOURCES

Ole C. Wiborg, CFO på PA Resources Norway AS och medlem i PA Resources koncernledning, lämnar koncernen för att övergå till annan närliggande verksamhet.
-	Ole C. Wiborg har varit medlem i koncernledningen sedan 2005 och PA Resources har haft stor nytta av hans djupa kunskaper inom finansiering och kapitalmarknad. Jag vill tacka honom för hans insatser och önska honom lycka till i framtiden, säger Ulrik Jansson, VD och koncernchef på PA Resources AB.

Ansvaret för koncernens finansiering ligger nu hos Bo Askvik, CFO på PA Resources AB.

Stockholm, den 17 april 2008
PA Resources AB (publ)

För mer information, kontakta gärna:
Ulrik Jansson
VD och CEO
PA Resources AB
E-post: info@paresources.se

PA Resources AB (publ) är en snabbt växande olje- och gaskoncern inriktad på att förvärva, utveckla och utvinna olje- och gasreserver, samt bedriva prospektering för att hitta nya reserver. Koncernen bedriver idag verksamhet i Tunisien, Norge, Storbritannien, Danmark, Nederländerna, Ekvatorial Guinea och Republiken Kongo (Brazzaville). PA Resources är en av Tunisiens största oljeproducenter. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.
PA Resources AB hade intäkter om cirka 2 751 MSEK under 2007. Bolaget är primärnoterat på Oslo Börs i Norge (segment OB Match) och sekundärnoterat på OMX Nordiska Börsen i Stockholm (segment MidCap). För mer information, besök gärna www.paresources.se.

PA RESOURCES OLE C. WIBORG LAMNAR PA RESOURCES