PA RESOURCES: BORRNING AV BRUNN PÅ BLOCK I I EKVATORIAL GUINEA PÅBÖRJAD

Borrningen av en avgränsningsbrunnen på Benita-fyndet i Block I i Ekvatorial Guinea har påbörjats. Resultat från borrningen förväntas vara tillgängligt i slutet av andra eller början av tredje kvartalet 2008. Olje- och gaskoncernen PA Resources har 6 procents ägarandel i licensen.
Den tekniska operatören Noble Energy har påbörjat borrningen av avgränsningsbrunnen I-5 på Block I med hjälp av borriggen Sedco 700. Brunnen ska värdera omfattningen av det olje- och gasfynd som hittats av brunnarna I-1 och I-2 som tidigare borrats på Benita-strukturen.

Detta är den första av två brunnar som ska borras av riggen Sedco 700 som en del av ett borrprogram som ska genomföras på Block I under andra kvartalet 2008.

PA Resources har sex procents ägarandel I Block I, genom det helägda dotterbolaget Osborne Resources. Operatör är Noble Energy (40 procent) och övriga partners är Atlas Petroleum International (29 procent) och Glencore (25 procent).

Stockholm, 18 april 2008
PA Resources AB (publ)

För ytterligare information, kontakta gärna:
Ulrik Jansson
VD och koncernchef, PA Resources AB
E-post: info@paresources.se
Trond Bjerkan
Vice VD, PA Resources AB och
VD, PA Resources Norway AS
E-post: info@paresources.no

PA Resources AB (publ) är en snabbt växande olje- och gaskoncern inriktad på att förvärva, utveckla och utvinna olje- och gasreserver, samt bedriva prospektering för att hitta nya reserver. Koncernen bedriver idag verksamhet i Tunisien, Norge, Storbritannien, Danmark, Nederländerna, Ekvatorial Guinea och Republiken Kongo (Brazzaville). PA Resources är en av Tunisiens största oljeproducenter. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.
PA Resources AB hade intäkter om cirka 2 751 MSEK under 2007. Bolaget är primärnoterat på Oslo Börs i Norge (segment OB Match) och sekundärnoterat på OMX Nordiska Börsen i Stockholm (segment MidCap). För mer information, besök gärna www.paresources.se.

PA RESOURCES BORRNING AV BRUNN PA BLOCK I I EKVATORIAL GUINEA PABORJAD