PÖYRYLLE SOPIMUS OMISTAJAN EDUSTAJAN SUUNNITTELUPALVELUISTA KOMBIVOIMALAITOSHANKKEESSA VIETNAMISSA

Pöyry on solminut PetroVietnam Nhon Trach 2 Power JS Companyn kanssa sopimuksen suunnittelupalveluista omistajan edustajana uudessa 750 MW:n kombivoimalaitoshankkeessa Vietnamissa. Toimeksiannon arvo on noin 3,8 miljoonaa euroa.

Pöyryn toimeksianto käsittää kokonaistoimituksen tarjouspyyntöasiakirjojen tarkastuksen, tarjouspyynnöt ja tarjousten arvioinnin, sopimusneuvottelut, suunnittelu-, hankinta- ja rakennusvalvontapalvelut, työmaavalvonnan ja kenttäpalvelut sekä taitotiedon siirron ja koulutustehtävät.

Projekti sijaitsee Phuoc Khanhin kunnassa Nhon Trachin maakunnassa, noin 60 km Ho Chi Minh Citystä etelään. Mitoitustehon saavuttamiseksi rakennetaan kahden kaasuturbiinin, kahden höyrykattilan ja yhden höyryturbiinin käsittävä tuotantoyksikkö apulaitteineen ja -järjestelmineen. Voimalaitos palvelee Nhon Trachin teollisuusaluetta ja se liitettään Vietnamin kansalliseen sähköverkkoon 220 kV:n siirtojohdolla. Laitoksen on arvioitu aloittavan tuotannon vuoden 2010 loppuun mennessä.

Pöyry on globaali energia-, metsäteollisuus- sekä infrastruktuuri- ja ympäristöaloihin keskittynyt konsultointi- ja suunnitteluyritys. Pöyryn liikevaihto vuonna 2007 oli noin 720 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 7400 asiantuntijaa.

PÖYRY OYJ

Teuvo Salminen