PA RESOURCES: PRODUKTIONS- OCH FÖRSÄLJNINGSRAPPORT FÖR JULI 2008

Denna rapport sammanfattar produktionen och försäljningen av råolja och gas för
PA Resources-koncernen i Tunisien och Norge under juli månad 2008.

Total produktion
*	Koncernens totala olje- och gasproduktion under juli 2008:		476 119 BOE

Råolja
*	Genomsnittlig oljeproduktion per dag under juli 2008:		15 359 fat per dag
*	Ackumulerad oljeproduktion januari till juli 2008:		2 734 385 BOE
*	Total oljeproduktion under juli 2008:		476 119 BOE
*	Försäljning av olja under juli 2008:		455 821 BOE
- varav till export		455 821 BOE
- varav lokal försäljning		0 BOE
*	Snittpris under juli 2008:		124,85 USD per fat

Gas
*       Total gasproduktion under juli 2008		0 BOE

Kommentarer
*	Det genomsnittliga försäljningspriset var rekordhöga 124,85 USD per fat under juli månad.
*	Den nya brunnen Didon-7 på Didon-fältet i Tunisien har producerat sedan i juni. Brunnen visade vid borrningen att det fanns mer olja än förväntat i denna del av fältet och testresultaten var mycket goda. PA Resources har nu valt att minska produktionen från brunnen något för att maximera utvinningen av olja över en längre period.
Produktionsbrunnen Didon-5 har nu åter tagits i drift. Brunnen stängdes av innan produktionsstarten på Didon-7. Syftet med avstängningen var att installera ny kylutrustning. Produktionen var planerad att starta i juni, men den försenades på grund av förseningar i färdigställandet av installationsarbetet. Produktionen från Didon-5 och Didon-7 ska nu övervakas för att nå en optimal kombinerad produktion.
Produktionen på Didon-fältet har också påverkats av de pågående borrningarna vid Didon-plattformen. För tillfället pågår borrningen av produktionsbrunnen Didon-9. Mer information ska publiceras så fort resultatet är tillgängligt.
*	Uppkoppling av produktionsbrunnen EBB-3 på El Bibane-fältet utanför Tunisien har slutförts och testproduktion av olja har påbörjats i slutet av juli. Mer information om produktionsnivåer ska offentliggöras så fort som stabil produktion har uppnåtts.
*	Oljeproduktionen på Volve-fältet i Norge har ökat under juli månad. Det pågående borrprogrammet kommer att öka produktionen ytterligare.
*	Produktionen av olja sker på sju olika oljefält i två geografiska områden; Tunisien och Norge.

Förklaringar
	- BOE (barrels of oil equivalent) = fat oljeekvivalenter

Oslo/Stockholm, 13 augusti 2008
PA Resources AB (publ)

För mer information, kontakta gärna:
Trond Bjerkan, Vice VD, PA Resources AB
E-post: info@paresources.no

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern inriktad på att förvärva, utveckla och utvinna olje- och gasreserver, samt bedriva prospektering för att hitta nya reserver. Koncernen bedriver idag verksamhet i Tunisien, Norge, Storbritannien, Danmark, Nederländerna, Grönland, Ekvatorialguinea och Republiken Kongo (Brazzaville). PA Resources är en av Tunisiens största oljeproducenter. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.

PA Resources AB hade intäkter om cirka 2 794 MSEK under 2007. Bolaget är primärnoterat på Oslo Börs i Norge (segment OB Match) och sekundärnoterat på OMX Nordiska Börsen i Stockholm (segment Large Cap). För mer information, besök gärna www.paresources.se.

PA RESOURCES PRODUKTIONS- OCH FORSALJNINGSRAPPORT FOR JULI 2008