PA RESOURCES: FÖRTYDLIGANDE AV PRESSRELEASE ANGÅENDE DIEGA-FYNDIGHETEN

PA Resources har tidigare idag gått ut med en pressrelease gällande att oljefyndigheten på Diega-prospektet nu har produktionstestats och att resultatet visar på goda oljeflöden. Företaget vill härmed förtydliga en otydlig formulering i pressreleasen.
Förtydligandet gäller formuleringen ”Analyser indikerar att en utbyggnad av fyndigheten kan utformas så att produktion på cirka 10 000 fat olja per dag plus associerad gas erhålls”.

Det ska istället stå att utbyggnaden av fyndigheten kan utformas så att en produktion på cirka 10 000 fat per dag och per brunn plus associerad gas kan erhållas.

Stockholm den 29 augusti 2008
PA Resources AB (publ)

För mer information, kontakta gärna:

Ulrik Jansson
VD och koncernchef, PA Resources AB
E-mail: info@paresources.se

Trond Bjerkan
Vice VD, PA Resources AB
E-mail: info@paresources.no

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern inriktad på att förvärva, utveckla och utvinna olje- och gasreserver, samt bedriva prospektering för att hitta nya reserver. Koncernen bedriver idag verksamhet i Tunisien, Norge, Storbritannien, Danmark, Nederländerna, Grönland, Ekvatorialguinea och Republiken Kongo (Brazzaville). PA Resources är en av Tunisiens största oljeproducenter. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.

PA Resources AB hade intäkter på 2 794 MSEK under 2007. Bolaget är primärnoterat på Oslo Börs i Norge (segment OB Match) och sekundärnoterat på OMX Nordiska Börsen i Stockholm (segment Large Cap). För mer information, besök gärna www.paresources.se.

PA RESOURCES FORTYDLIGANDE AV PRESSRELEASE ANGAENDE DIEGA-FYNDIGHETEN