PA RESOURCES: PRODUKTIONS- OCH FÖRSÄLJNINGSRAPPORT KVARTAL 3, 2008

Denna rapport sammanfattar PA Resources-koncernens produktion och försäljning av råolja och gas i Tunisien och Norge under tredje kvartalet 2008.
Total produktion
*	Koncernens totala olje- och gasproduktion under kvartal 3, 2008:		1 402 000 BOE

Råolja
*	Genomsnittlig oljeproduktion per dag under kvartal 3, 2008:		15 200 fat per dag
*	Ackumulerad oljeproduktion januari till september 2008:		3 660 000 BOE
*	Total oljeproduktion under kvartal 3, 2008:		1 402 000 BOE
*	Försäljning av olja under kvartal 3, 2008:		1 071 000 BOE
	- varav till export		776 000 BOE
- varav lokal försäljning		295 000 BOE
*	Snittpris för försäljning av råolja under kvartal 3, 2008:		107,81 USD per fat

Gas
*	Total gasproduktion under kvartal 3, 2008		0 BOE
*	Snittpris för försäljning av gas under kvartal 3, 2008:		0 USD per BOE

Kommentarer
*	Genomsnittlig oljeproduktion under september 2008 uppgick till 14 800 fat per dag. Produktionen har därefter ökat och ligger nu i det intervall som lämnats i produktionsprognosen.
*	På Didon-fältet i Tunisien, har produktionsbrunnen Didon-5 gradvis tagits i produktion under augusti, efter att ha varit avstängd sedan produktionen i den nya brunnen Didon-7 påbörjades. En andra avstängning av brunnen skedde när borriggen flyttades från produktionsplattformen till Didon North-prospektet. Produktionen under tredje kvartalet har påverkats av borrningar på fältet, flytt av borriggen samt ett omfattande testprogram på de två brunnarna Didon-5 och Didon-7, vilket har resulterat i perioder av nedsatt eller ingen produktion.
*	Volve-fältet i Norge har under perioden levererat en rekordstor produktion från två oljeproduktionsbrunnar. En andra vatteninjektionsbrunn har också färdigställts. På grund av en planerad avstängning för underhåll av gasexport-plattformen under cirka tre veckor reducerades produktionen på fältet under kvartalet.
*	Produktionen av olja sker på sju olika oljefält i två geografiska områden; Tunisien och Norge.

Förklaringar
	- BOE (barrels of oil equivalent) = fat oljeekvivalenter

Oslo/Stockholm, 9 oktober 2008
PA Resources AB (publ)

För mer information, kontakta gärna:
Trond Bjerkan
Vice VD, PA Resources AB
E-post: info@paresources.no

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern inriktad på att förvärva, utveckla och utvinna olje- och gasreserver, samt bedriva prospektering för att hitta nya reserver. Koncernen bedriver idag verksamhet i Tunisien, Norge, Storbritannien, Danmark, Nederländerna, Grönland, Ekvatorialguinea och Republiken Kongo (Brazzaville). PA Resources är en av Tunisiens största oljeproducenter. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.
PA Resources AB hade intäkter om 2 794 MSEK under 2007. Bolaget är primärnoterat på Oslo Börs i Norge (segment OB Match) och sekundärnoterat på OMX Nordiska Börsen i Stockholm (segment Large Cap). För mer information, besök gärna www.paresources.se

PA RESOURCES PRODUKTIONS- OCH FORSALJNINGSRAPPORT KVARTAL 3 2008