PA RESOURCES: INBJUDAN TILL PRESENTATION AV DELÅRSRAPPORT JAN - SEP 2008

PA Resources publicerar delårsrapporten för 1 januari - 30 september 2008 den 29 oktober cirka kl. 08.15 (CET). En livesänd webbpresentation kommer att sändas via företagets hemsida www.paresources.se samma morgon kl.09.30 (CET).
VD och koncernchef Ulrik Jansson kommer tillsammans med medlemmar i företagsledningen att kommentera resultatet och viktiga händelser under kvartalet samt svara på frågor. Presentationen hålls på engelska.

Livesänd webbcast
Du är välkommen att följa presentationen live via www.paresources.se, eller se en inspelad version i efterhand.  Bilderna från presentationen kommer också att finnas tillgängliga på webbplatsen.

Stockholm, 20 oktober 2008
PA Resources AB (publ)

För mer information, kontakta gärna:
Carolina Strömlid
IR-ansvarig
PA Resources AB
E-post: carolina.stromlid@paresources.se

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern inriktad på att förvärva, utveckla och utvinna olje- och gasreserver, samt bedriva prospektering för att hitta nya reserver. Koncernen bedriver idag verksamhet i Tunisien, Norge, Storbritannien, Danmark, Nederländerna, Grönland, Ekvatorialguinea och Republiken Kongo (Brazzaville). PA Resources är en av Tunisiens största oljeproducenter. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.

PA Resources AB hade intäkter om 2 794 MSEK under 2007. Bolaget är primärnoterat på Oslo Börs i Norge (segment OB Match) och sekundärnoterat på OMX Nordiska Börsen i Stockholm (segment Large Cap).
För mer information, besök gärna www.paresources.se.

PA RESOURCES INBJUDAN TILL PRESENTATION AV DELARSRAPPORT JAN - SEP 2008