Microsoft Dynamics NAV ohjaa vihannekset tuoreina kauppaa

Solteq Oyj Lehdistötiedote 3.11.2008

Suomen suurimpiin vihannes- ja hedelmätukkuihin lukeutuva Satotukku uusii tietojärjestelmänsä yhteistyössä Solteqin kanssa. Järjestelmäuudistuksen taustalla on Satotukun liiketoiminnan voimakas kasvu, jonka myötä yhtiö tarvitsi toiminnanohjaukseensa uusia ominaisuuksia. Solteq toimittaa Satotukulle Microsoft Dynamics NAV -toiminnanohjausjärjestelmän, joka jatkossa ohjaa Satotukun myynnin, ostojen, varaston ja asiakkaidenhallintaa sekä taloushallintoa.

Uudistuksessa Satotukun vanhat järjestelmät korvataan Microsoft Dynamics NAV -toiminnanohjausjärjestelmällä. Dynamics NAV tehostaa erityisesti tuotevirtojen hallintaa, kun järjestelmä tarjoaa reaaliaikaisen näkymän eri vihanneserien osto- ja myyntihistoriaan. Lisäksi se sisältää myös automaatiota parantavia ominaisuuksia, jotka nopeuttavat toimitusketjua ja siten parantavat Satotukun asiakkaiden saamaa palvelua.

Vihannestukkukaupassa on tyypillistä hintojen jatkuva vaihtelu jopa saman päivän sisällä ja hankintaerien nopeat muutokset. Microsoft Dynamics NAV huomioi erihintaiset hankintaerät ja erämuutokset joustavasti ja luo niistä jatkuvasti ajan tasalla olevan näkymän päätöksenteon tueksi. Järjestelmä hyödyntää yhden syötön periaatetta, minkä ansiosta siihen syötetyt tiedot kulkeutuvat koko Satotukun arvoketjun läpi automaattisesti taloushallintoon asti.

"Uudistuksen tavoitteena oli keskittää järjestelmät yhteen sekä parantaa raportointia ja asiakaspalvelua. Lopputuloksena voimme suunnitella aiempaa joustavammin asiakkaidemme toimitusaikatauluja sekä luoda erilaisia asiakas- ja tuotekohtaisia raportteja. Valitsimme kumppaniksi Solteqin, koska sillä oli enemmän kokemusta NAV-ratkaisuista kuin kellään muulla keskustelukumppanillamme", sanoo Satotukun toimitusjohtaja Tomi Hakkarainen.

"Solteqin tavoitteena on poistaa esteet asiakkaidemme kasvulta. Satotukku saa Dynamics NAV:ista joustavan järjestelmän, joka läpinäkyvyytensä ansiosta parantaa toimitusketjun hallintaa ja asiakaspalvelua. Kasvussa mukana elävä Dynamics NAV taipuu Satotukun tarpeisiin vielä silloinkin, kun heidän liikevaihtonsa on kolminkertaistunut nykyisestä", sanoo Solteqin myyntijohtaja Janne Mäkelä.

Satotukun ratkaisukumppanina Solteq vastaa Dynamics NAV -järjestelmän toimituksesta, käyttöönottokoulutuksesta sekä järjestelmän päivityksestä ja ylläpidosta. Lisäksi Solteq integroi Dynamics NAV:iin Satotukun aiemmin käyttämän puheohjausjärjestelmän. Kyseessä on yksi ensimmäisistä Dynamics NAV:iin liitetyistä puheohjausratkaisuista Suomessa.

SOLTEQ OYJ

Lisätietoja:

Solteq Oyj
Myyntijohtaja Janne Mäkelä
sähköposti: janne.makela@solteq.com

Solteq Oyj on kaupan ja teollisuuden strateginen kumppani, jonka ydinosaamista ovat liiketoimintakriittiset IT-ratkaisut. Solteq yhdistää omia ja maailman johtavien ohjelmistoyritysten tuotteita yksilöllisiksi ratkaisuiksi asiakkaiden liiketoiminnan kehitykseen ja toiminnan ohjaukseen. Ratkaisujen avulla jalostettu tieto auttaa yhtiön asiakkaita ohjaamaan liiketoimintaansa entistä tehokkaammin ja parantamaan kannattavuuttaan. Yhtiön liikevaihto vuonna 2007 oli 27,9 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa työskentelee noin 270 henkilöä. Lisätietoja osoitteesta www.solteq.com.