Avista: Justering i OMX Stockholm Benchmark index med anledning av Securitas utdelning av aktierna i Loomis (283/08)

För ytterligare information om justeringen av OMX Stockholm Benchmark index vänligen se Börsmeddelande 281/08.

Startkursen för det utdelande bolaget, Securitas ser. B (SECU B) på Ex-dagen den 4 december 2008 har fastställts till 60 SEK, vilket motsvarar Securitas ser. B stängningskurs i index den 3 december 2008 med avdrag för utdelningsvärdet av Loomis ser. B. enl villkoren (1:5). Det utdelade bolaget kommer fr.o.m. Ex-dagen den 4 december att ingå i indexberäkningen med fastkurs, enligt bolagets utdelningsvärde, fram tills dess att första betalkurs registreras den första handelsdagen (9 december). Fastkursen för Loomis ser. B har fastställts till 65 SEK.

Antalet Loomis ser. B aktier i OMX Stockholm Benchmark index på Ex-dagen den 4 december kommer att vara 62 624 933 st. Observera att justeringen genom att inkludera Loomis ser. B i OMX Stockholm Benchmark index inte kommer att medföra någon kvartalscapping i viktbegränsade Benchmark index.

wkr0003.pdf