PA RESOURCES: PA RESOURCES VD HAR FÖRVÄRVAT KONVERTIBLER FÖR 25 MSEK

I samband med att PA Resources AB:s verkställande direktör Ulrik Jansson, såsom ett led i den nu genomförda konvertibelemissionen, har förvärvat konvertibler i bolaget, har Ulrik Jansson flyttat 8 122 512 stycken aktier i PA Resources AB mellan två av honom helägda bolag.
Ulrik Janssons aktieinnehav i PA Resources är därför helt oförändrat och därutöver är han nu även ägare av konvertibler i PA Resources AB till ett belopp om 25 000 000 SEK genom sitt helägda bolag Varukungen AB.

Stockholm den 15 januari 2009
PA Resources AB (publ)

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern inriktad på att förvärva, utveckla och utvinna olje- och gasreserver, samt bedriva prospektering för att hitta nya reserver. Koncernen bedriver idag verksamhet i Tunisien, Storbritannien, Danmark, Nederländerna, Grönland, Ekvatorialguinea och Republiken Kongo (Brazzaville). PA Resources är en av Tunisiens största oljeproducenter. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.

PA Resources AB hade intäkter på 2 794 MSEK under 2007. Bolaget är primärnoterat på Oslo Börs i Norge (segment OB Match) och sekundärnoterat på NASDAQ OMX Nordiska Börs i Stockholm (segment Large Cap). För mer information, besök gärna www.paresources.se.

PA RESOURCES PA RESOURCES VD HAR FORVARVAT KONVERTIBLER FOR 25 MSEK