PA RESOURCES: PA RESOURCES VALBEREDNING FÖR 2009 UTSEDD

De största ägarna i olje- och gaskoncernen PA Resources AB har utsett sina representanter i valberedningen inför 2009 års årsstämma.
PA Resources AB:s valberedning inför årsstämman 2009 består av följande ledamöter:
-	Jan Kvarnström, styrelsens ordförande, utsedd på årsstämman 2008
-	Niklas Adler, utsedd av aktieägaren Bertil Lindqvist
-	Mathias Berggren, utsedd av aktieägaren Ulrik Jansson med kontrollerade bolag
-	Anders Algotsson, utsedd av aktieägaren AFA Försäkring

PA Resources AB:s riktlinjer för tillsättande av valberedningen fastslogs på årsstämman den 14 maj 2008 och är baserade på riktlinjerna i Svensk Kod för Bolagsstyrning. PA Resources valberedning ska bestå av fyra ledamöter. Av dessa skall en utgöras av styrelsens ordförande och de övriga skall utses av de tre största ägarna i bolaget per den 30 september 2008. En av de tre ägarrepresentanterna kommer att utses till valberedningens ordförande.

Valberedningen ska bland annat lämna förslag på antal styrelseledamöter, styrelsens sammansättning, ordförande i styrelsen, styrelse- och revisorsarvoden, ordförande på årsstämman samt i förekommande fall val av revisorer.

De som vill lämna förslag eller synpunkter till valberedningen kan göra detta skriftligen genom brev till:
PA Resources AB
Att: Valberedningen

eller via e-post till valberedningen@paresources.se

Stockholm, 16 februari 2009
PA Resources AB (publ)

För ytterligare upplysningar, kontakta:
Ann-Kristin Littorin
Informationschef
PA Resources AB
Telefon: +46 (0) 8 440 26 09
Mobil: +46 (0) 73 923 03 68