Avista: Justering av OMX Stockholm Benchmark Gross index med anledning av utdelning i Nordea (58/09)

I enlighet med ”Rules for the Construction and Maintenance of the NOREX Exchanges´All-Share, Sector and Benchmark Indices”, regel 5.3 justerades antalet aktier för Nordea Bank AB upp redan på Ex-dagen för nyemissionen, se börsmeddelande (49/09). Med anledning av att endast en andel (20/31) av aktierna i Nordea Bank AB är berättigade till den föreslagna utdelningen på 0,20 Euro så behöver även utdelningsbeloppet för Nordea Bank AB (NDA SEK, SE0000427361) minskas på Ex-dagen för utdelningen.

Förutsatt att årsstämman godkänner utdelningsförslaget så kommer NASDAQ OMX Stockholm i enlighet med ”Rules for the Construction and Maintenance of the NOREX Exchanges´All-Share, Sector and Benchmark Indices”, regel 5.1 på Ex-dagen för utdelningen den 3 april justera NDA SEK i OMX Stockholm Benchmark Gross index med ett minskat utdelningsbelopp (20/31) × 0,20 Euro. Utdelningsbeloppet kommer att konverteras från EUR till SEK efter stängning den 2 april 2009 med WM Company’s CET 17:00 kurs.

wkr0003.pdf