Outokummun uudet lean duplex putket Metson koepaperikoneelle

Outokumpu on julkistanut kattavan valikoiman duplex-putkia ja putkenosia. Outokumpu Duralite(TM) Piping System -niminen tuotesarja tarjoaa ratkaisun erilaisiin asiakassovelluksiin. Metso valitsi lean duplex LDX 2101® -laadusta valmistetut Duralite putket koepaperikoneensa uudistamiseen. Konetta käytetään uusien paperintuotantoteknologioiden kehittämiseen sekä asiakkaiden tuotteiden testaamiseen Metson teknologiakeskuksessa Jyväskylässä.

Duplex-tuotteet toivat Metsolle merkittäviä materiaalisäästöjä ruostumattoman teräksen standardilaatuihin verrattuna. Lisäksi tuotteet kestävät hyvin korroosiota.

"Duplex-materiaalin lujuus tarkoittaa kevyempiä prosessiputkia, mikä puolestaan parantaa kustannustehokkuutta", sanoo Metson hankintapäällikkö Jari Mäntynen.

Outokummun lean duplex LDX 2101® -laadusta on viime vuosina muodostunut kilpailukykyinen vaihtoehto austeniittisille laaduille sellu- ja paperiteollisuuden prosesseissa. Duralite putket täydentävät nyt Outokummun tarjoaman tuotevalikoiman.

"Tämä on palapelin viimeinen pala, joka täydentää kokonaisuuden", sanoo sellu- ja paperiteollisuuden toimialasta vastaava Jarkko Pajusalo "Asiakkaamme voivat nyt täysimääräisesti hyödyntää lean duplex -laatuja omissa prosesseissaan."

Duralite-tuotteiden julkistaminen tukee Outokummun strategiaa, joka tähtää loppuasiakkaiden palvelemiseen parhaalla mahdollisella tavalla sekä erikoislaatujen osuuden kasvattamiseen. Outokumpu on maailman markkinajohtaja duplex-laaduissa noin 50 prosentin markkinaosuudella.

Lisätietoja:

Sören Nytomt, Application Engineer, puh. +46 70 3283709

Lena Wegrelius, Segment Solutions Manager - Pulp and Paper, puh. +46 70 6290253

OUTOKUMPU OYJ

Outokumpu on yksi maailman johtavista ruostumattoman teräksen tuottajista, jonka visiona on olla alan kiistaton ykkönen. Useilla eri aloilla toimivat asiakkaamme ympäri maailmaa käyttävät ruostumatonta terästämme ja palvelujamme. Ruostumaton teräs on sataprosenttisesti kierrätettävä, erittäin luja ja pitkäikäinen materiaali, joka on kestävän tulevaisuuden tärkeimpiä rakennusaineita. Outokummun palveluksessa on noin 7 500 henkilöä yli 30 maassa. Pääkonttori sijaitsee Espoossa. Outokumpu on listattuna NASDAQ OMX Helsingissä.

www.outokumpu.com