CellaVision tidigarelägger offentliggörandet av delårsrapport avseende perioden januari - mars 2010

Styrelsen i CellaVision AB (publ) ("CellaVision") har beslutat att tidigarelägga offentliggörandet av delårsrapporten avseende perioden januari - mars 2010 till fredagen den 23 april 2010 istället för den 29 april 2010 som tidigare meddelats. Skälet är att underlätta i CellaVisions förberedelser för den planerade noteringen på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Yvonne Mårtensson, VD, CellaVision AB
Telefon: 0708 33 77 82. E-post: yvonne.martensson@cellavision.se

Johan Wennerholm, CFO, CellaVision AB
Telefon: 0708 33 81 68. E-post: johan.wennerholm@cellavision.se

Om CellaVision
CellaVision AB (publ) utvecklar, marknadsför och säljer marknadens ledande bildanalysbaserade system för rutinanalys av blod och andra kroppsvätskor. Företagets kärnkompetens är utveckling av mjukvara för automatisk bildanalys av blodceller och cellförändringar med applikationer inom sjukvården. Företaget marknadsför egenutvecklade system för automatisk differentialräkning av vita blodkroppar och röd morfologi samt mjukvara för fortbildning och kunskapsmätning av manuell differentialräkning. Medarbetarna har spetskompetens inom avancerad bildanalys, artificiell intelligens och automatiserad mikroskopering.

Företagets huvudkontor finns i Lund. Dessutom finns dotterbolag i USA, Kanada och Japan. För mer information, besök www.cellavision.se.

CellaVision är listat på Stockholmsbörsens First North Premier. Bolagets Certified Adviser är Remium AB.