RusForest tilldelar personaloptioner till VD, Martin Hermansson

Stockholm, 2010-07-26 18:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --
I erkännande av hans insatser för att stärka ledningen av RusForest AB (publ) ("RusForest" eller "Bolaget") och den fortsätta utvecklingen av Bolaget, har styrelsen tilldelat Martin Hermansson 300 000 teckningsoptioner under RusForests personaloptionsprogram 2010/2015 som antogs vid årsstämman den 20 maj, 2010.

Villkoren för RusForests personaloptionsprogram 2010/2015 finns tillgängliga på Bolagets hemsida (www.rusforest.com).

Om RusForest AB (publ)

RusForest är det enda noterade ryska skogs- och sågverksbolaget, med verksamhet i östra Sibirien och förfogande över mer än 850 000 hektar skog. Ryssland har världens överlägset största timmerreserv och östra Sibirien är känt för sin högkvalitativa Angartall och sibiriska lärk.

Genom flera förvärv och utvecklingsprojekt ökade RusForest produktionsvolymen av sågade trävaror med 37,9% under 2009, till 166 333 m3 trots svaga förutsättningar på marknaden. RusForest har ett flertal spännande utvecklingsprojekt, i synnerhet det nyckelfärdiga sågverket vid Magistralnij som vid färdigställande förväntas öka RusForests produktion av sågade trävaror med omkring 50%.

För ytterligare information var vänlig kontakta:

Martin Hermansson, VD, telefon: +7 903 015 64 65, +7 985 921 92 32
alternativt
Erik Löfgren, External Relations, telefon: +7 910 417 7670

RusForest ABs Certified Adviser på First North är HQ Bank.