Metso toimittaa kaivoslaitteita Nordic Mines -yhtiölle Suomeen

Metso Oyj:n pörssitiedote 04.08.2010 klo 14.00

Metso toimittaa kaivoslaitteita ja projektiin liittyviä palveluja Nordic Mines Oy:n uuteen kultakaivokseen Suomeen. Laitteet toimitetaan vuoden 2011 ensimmäisen vuosipuoliskon aikana, ja kultamalmin rikastamo käynnistyy elokuussa 2011. Tilauksen arvo on noin 30 miljoonaa euroa, ja se sisältyy Metson kaivos- ja maarakennusteknologian kolmannen neljänneksen saatuihin tilauksiin.

Toimitus sisältää projektiin kuuluvat prosessointilaitteet, muun muassa jauhinmyllyn, pumppuja, vaahdotuslaitteita sekä murskaimia ja seuloja. Metso huolehtii lisäksi rikastamon teräsrakenteista, putkituksista, sähkö- ja automaatiojärjestelmistä sekä projektinjohdosta ja käyttöönotosta.

Rikastamolaitteet asennetaan Nordic Mines -yhtiön Laiva-kultakaivosprojektiin Raahen lähettyvillä. Laitoksen vuosikapasiteetti on kaksi miljoonaa tonnia kultamalmia.

Nordic Mines keskittyy toiminnoissaan kullan etsintään ja parhaillaan erityisesti Laiva-kultakaivoksen kehittämiseen. Laiva kuuluu Pohjoismaiden suurimpiin kultaesiintymiin.

Metso on kansainvälinen teknologiakonserni, jonka erikoisosaamista ovat kestävät teknologia- ja palveluratkaisut kaivos-, maarakennus-, voimantuotanto-, automaatio-, kierrätys- sekä massa- ja paperiteollisuudelle. Metso työllistää noin 27 000 osaajaa yli 50 maassa. www.metso.com

Lisätietoja:

Alf Rydberg, Myyntijohtaja, Kaivos- ja maarakennusteknologia, Metso, puh. +46 705 245837 (ruotsiksi tai englanniksi)

Perttu Louhiluoto, Johtaja, EMEA-markkina-alue, Kaivos-ja maarakennusteknologia,  Metso, puh. +358 40 556 5774

Metso Oyj

Olli Vaartimo