Solteq toimittaa RAY:lle kunnossapidon toiminnanohjausratkaisun

Solteq Oyj Lehdistötiedote 19.8.2010

Raha-automaattiyhdistys (RAY) on valinnut Solteq Oyj:n uuden kunnossapidon toiminnanohjausjärjestelmän toimittajaksi ja yhteistyökumppaniksi.

Toimitettava ratkaisu koostuu Solteqin uudesta EAM (Enterprise Asset Management) ratkaisusta Solaxista ja siihen liitetystä päätelaiteriippumattomasta mobiilikäyttöliittymästä sekä Solteq HUB -integraatioalustasta. Järjestelmällä ohjataan noin 20 000 raha-automaatin asennus-, kunnossapito- ja huoltotoimenpiteitä, joita suorittaa yhteensä noin 200 huoltoedustajaa sekä pelisalien huoltovastaavaa. Uusi järjestelmä integroidaan kiinteäksi osaksi RAY:n nykyistä toiminnanohjausjärjestelmää.

Toimintavarmuutta kunnossapitoon

Uusi järjestelmä tukee RAY:n raha-automaattien toimintavarmuutta. "Meillä on selkeä tavoite kehittää toimintaamme tehokkaammaksi ja olla kunnossapidon vahva edelläkävijä. Tähän tarvitsemme kokeneen ja vahvan kumppanin, joka tarjoaa meille käytettävyyttä, uusia toiminnallisuuksia, ja joka mahdollistaa käyttöömme uusimman teknologian. Tiukan kilpailutuksen jälkeen valitsimme Solteqin kumppaniksemme", kertoo RAY:n tuotantojohtaja Antti Penttinen.

Penttinen painottaa, että uudelta järjestelmältä ja kumppanuudelta odotetaan paljon. "Tavoitteena on muun muassa kunnossapitotöiden ja henkilöresurssien ohjauksen kehittäminen. Kentällä olevat ammattilaisemme odottavat uuden järjestelmän helpottavan päivittäistä työntekoa ja raportointia. Merkittävänä tavoitteena on lisätä automaattien käytettävyyttä ja sitä kautta peliasiakkaidemme tyytyväisyyttä".

"Solteqin EAM -järjestelmät tehostavat tuotanto-omaisuuden, kunnossapidon ja huoltopalvelujen hallintaa. Nyt alkava kumppanuus RAY:n kanssa on Solteqille erittäin tärkeä asia ja merkitsee, että uusi Solax -järjestelmä vastaa markkinoiden todelliseen tarpeeseen. Yhteistyömme vahvistaa asemaamme Suomen johtavana kunnossapidon liiketoiminnan järjestelmätoimittajana ja suunnannäyttäjänä. EAM -ratkaisumme ja vahva kumppaniverkostomme takaavat sekä RAY:lle että muille asiakkaillemme parhaan mahdollisen kokonaisuuden", toteaa Solteq EAM liiketoimintajohtaja Toni Länsipuro.

Lisätietoja:
Solteq Oyj
Toni Länsipuro, Liiketoimintajohtaja Solteq EAM
Sähköposti: toni.lansipuro@solteq.com

Raha-automaattiyhdistys
Antti Penttinen, Tuotantojohtaja
Puh. 040 0481 312
Sähköposti: antti.penttinen@ray.fi

Solteq Oyj on ohjelmistopalveluyhtiö, joka tukee asiakkaidensa kannattavuutta tehokkailla materiaalinohjauksen, taloushallinnon, omaisuudenhallinnan ja kunnossapidon järjestelmillä sekä perustietojen laadun parannuksella. Yhtiön liikevaihto vuonna 2009 oli 28,6 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa työskentelee noin 240 henkilöä. Lisätietoja osoitteesta www.solteq.com.

Raha-automaattiyhdistys on suomalaisen hyvinvoinnin tukija. RAY:n koko voitto, noin 380 miljoonaa euroa, käytetään sosiaali- ja terveysjärjestöjen toimintaan sekä sotiemme veteraanien hyväksi. Tämän tekevät mahdolliseksi lähes kaksi miljoonaa suomalaista, joille RAY:n pelit tarjoavat jännitystä ja viihdettä. RAY:n yksinoikeus raha-automaatti- ja kasinopeleihin perustuu vastuulliseen toimintaan. Lisätietoja osoitteesta www.ray.fi.