Outokumpu julkaisee käsikirjan ruostumattoman teräksen hitsauksesta

LEHDISTÖTIEDOTE
30.8.2010 klo 10.15

Outokumpu on julkistanut ensimmäisen painoksen Outokumpu Welding Handbook - hitsauskäsikirjasta. Yhtiön tavoitteena on tarjota hyödyllinen työkalu hitsaajille, insinööreille, metallurgeille, suunnittelijoille ja muille asiantuntijoille, jotka etsivät ruostumattoman teräksen hitsaukseen liittyvää tietoa.

Hitsaus on kaikkein tärkein prosessi, jonka avulla ruostumatonta terästä liitetään yhteen. Käsikirjan avulla Outokumpu haluaa tuoda oman panoksensa olemassa olevaan tietoon ja tarjota käytännön neuvoja hitsausmenetelmistä ja prosesseista sekä ruostumattomaan teräkseen perustuvasta suunnittelusta. Kirja esittelee myös soveltuvat lisäaineet ja hitsauksen jälkikäsittelytavat sekä antaa informaatiota siitä, miten hitsaus vaikuttaa rakenteen ominaisuuksiin.

Björn Holmberg Outokummun Avestan tutkimuskeskuksesta sanoo: "Tavoitteenamme on tarjota kokonaiskuva kaikista hitsaukseen liittyvistä osa-alueista. Käsikirjassa ei kerrota kaikkein syvällisimpiä ja monimutkaisimpia yksityiskohtia vaan annetaan kokonaisvaltaisempi kuvaus useasta oleellisesta näkökulmasta. Toivomme, että voimme antaa vastauksia ruostumattoman teräksemme hitsaukseen liittyviin keskeisiin kysymyksiin olipa lukija sitten arkkitehti, suunnittelija, hitsaaja tai tarkastaja, sillä kaikkien osapuolten tavoitteena on tuottaa ja toimittaa paras mahdollinen rakenne."

Hitsauskäsikirjan voi tilata Outokummun myyntitoimistoista.

Lisätietoja:

Björn Holmberg, teknologia-asiantuntija, Avesta Research Centre, puh.+46 226 815 30,
+46 70 581 82 51
Elin Westin, tutkimusinsinööri, Avesta Research Centre, +46 226 812 58, +46 73 058 49 60

OUTOKUMPU OYJ

Outokumpu on yksi maailman johtavista ruostumattoman teräksen tuottajista, jonka visiona on olla alan kiistaton ykkönen. Useilla eri aloilla toimivat asiakkaamme ympäri maailmaa käyttävät ruostumatonta terästämme ja palvelujamme. Ruostumaton teräs on sataprosenttisesti kierrätettävä, erittäin luja ja pitkäikäinen materiaali, joka on kestävän tulevaisuuden tärkeimpiä rakennusaineita.
Outokummun palveluksessa on noin 7 500 henkilöä yli 30 maassa. Pääkonttori sijaitsee Espoossa. Outokumpu on listattuna NASDAQ OMX Helsingissä.
www.outokumpu.com