Systemair får ytterligare order för infrastruktursprojekt i Indien

Systemair har fått tre order värda tillsammans ca 14 miljoner SEK i Indien. I Indien pågår ett flertal stora infrastruktursprojekt bl.a. skall tio nya flygplatser byggas och 35 moderniseras/uppgraderas.

Kolkata Airport
är en av Indiens största flygplatser. Systemair levererar ett flertal olika ventilationsprodukter till ett ordervärde av ca 5 miljoner SEK och leveransen av produkter startar i början av november.

Dehli Metro Rail Coperation och Dehli Airport Metro Express Line är order som är kopplade till den genombrottsorder vi hade till Dehli Airport under 2009. Ventilationsprodukter till ett värde av ca 9 miljoner SEK levereras till dessa två projekt.

"- Det pågår ett flertal stora infrastrukturssatsningar i Indien där vi ser en stor potential att få medverka med att leverera våra produkter till. Detta är tre prestigefyllda order som tydligt stärker vår position i Indien.", säger Systemairs koncernchef Gerald Engström.

För ytterligare information kontakta:
Gerald Engström, CEO, + 46 222 44 001, + 46 70 519 00 01
Paresh Mishra, Försäljningschef Indien, + 91 99 1010 5570

Systemair AB, 739 30 Skinnskatteberg, 0222-440 00, www.systemair.com

Systemair i korthet
Systemair är ett ledande ventilationsföretag med verksamhet i 39 länder i Europa, Nordamerika, Mellanöstern, Asien, Afrika och Australien. Bolaget omsatte 3,2 miljarder kronor räkenskapsåret 2009/10 och har för närvarande cirka 2 300 anställda. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 15 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 15 procent.

Systemair har en väletablerad verksamhet på tillväxtmarknader. Koncernens produkter marknadsförs under varumärkena Systemair, Frico, VEAB och Fantech. Systemair är sedan oktober 2007 noterat på OMX Nordiska börs i Stockholm på listan för medelstora bolag. Koncernen omfattar ett 60-tal bolag.

Pressmeddelande PDF