BILIA HAR SÅLT FASTIGHET I MÖLNDAL

Bilia har idag ingått ett avtal om försäljning av en fastighet i Mölndal till ett av Corem Property Group AB:s dotterbolag. I fastigheten bedrivs försäljning och verkstad för BMW och MINI. Försäljningen beräknas resultera i en vinst efter skatt på cirka 17 Mkr. Fastighetens bokförda värde uppgick vid halvårsskiftet till 67 Mkr. För närvarande pågår en nybyggnation som bl a inkluderar en separat försäljningsyta för MINI, ”Black box”. Investeringen, som ingår i affären, beräknas till 33 Mkr och kommer att övertas och fullföljas av Corem. Avtalet är villkorat av att Bilias och Corems respektive styrelser tillstyrker affären under oktober månad. Tillträde sker den 3 januari 2011 och vinsten kommer att redovisas i det första kvartalet 2011. Avtalet med Corem innebär att Bilia kommer att fortsätta att verka i fastigheten genom ett långt hyresavtal. Corem är sedan tidigare ägare till flera av de fastigheter Bilia hyr i Sverige och Danmark. Bilia är glada över att nu kunna utöka samarbetet med Corem, som vi upplever är en mycket bra hyresvärd.

Göteborg den 1 oktober 2010

Bilia AB (publ)

För ytterligare information hänvisas till VD Jan Pettersson eller ekonomidirektör Gunnar Blomkvist,

Bilia AB, tel 031-709 55 00.

Ovanstående information lämnas enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel

med finansiella instrument. Informationen offentliggjordes den 1 oktober 2010, kl 08:30.