PKC LAAJENTAA KESKI-EUROOPAN TOIMINTAANSA OSTAMALLA SEGU-YHTIÖT

PKC Group Oyj          Pörssitiedote          28.2.2011      klo 10.35

PKC LAAJENTAA KESKI-EUROOPAN TOIMINTAANSA OSTAMALLA SEGU-YHTIÖT

PKC Group on tänään allekirjoittanut sopimuksen Segu-yhtiöiden osakkeiden ostosta. Osakekauppakirjan perusteella PKC Groupin tytäryhtiöt ostavat kaikki Segu Systemelektrik GmbH:n (Saksa), Segu Polska Sp. z o.o.:n (Puola) ja TZOV HBM Kabel Corp:in (Ukraina) osakkeet.

Segu-yhtiöt Saksassa, Puolassa ja Ukrainassa kehittävät ja valmistavat johdinsarjoja auto- ja työkoneteollisuuteen. Yhtiöiden konsolidoitu liikevaihto vuonna 2010 oli noin 38 milj. euroa, EBITDA 3,8 milj. euroa ja henkilöstön määrä vuoden lopussa noin 1 000. Segu -yhtiöiden yhteenlaskettu velaton kauppahinta on 20 miljoonaa euroa.

Kaupan lopullinen toteutuminen riippuu tavanomaisista yrityskauppoihin liittyvistä ehdoista ml. yrityskauppaluvan saamisesta Ukrainassa. Osapuolten tavoitteena on saada kauppa toteutettua 30.4.2011. Kaupalla arvioidaan olevan positiivinen vaikutus PKC Group -konsernin vuoden 2011 liikevoittoon.

"Yrityskauppa on jatkoa runsas kaksi vuotta sitten Puolassa tehdylle akvisitiolle. Segu-yhtiöistä ja PKC:n Puolan yhtiöstä muodostuu Länsi-Euroopan markkinoita palveleva noin sadan miljoonan euron vuosimyynnin ja noin 2.500 työntekijän liiketoimintakokonaisuus. Segu-yhtiöiden osto tuo uusien mielenkiintoisten OEM -asiakkuuksien lisäksi strategisesti merkittävän jalansijan Saksaan, luo kokoetua ja lisää PKC:n uskottavuutta. Lisäksi Segu -yhtiöissä on PKC:n johdinsarjaliiketoimintaa edesauttavaa erinomaista teknologista osaamista”, toteaa toimitusjohtaja Harri Suutari.

Yhtiö julkistaa erikseen tiedotteen kaupan lopullisesta toteutumisesta.

PKC GROUP OYJ

Harri Suutari

Lisätietoja antaa:

toimitusjohtaja Harri Suutari, PKC Group Oyj, 0400 384 937

NASDAQ OMX

www.pkcgroup.com

PKC Group tarjoaa johdinsarjojen, kaapelistojen sekä elektroniikan suunnittelu- ja sopimusvalmistuspalveluita. Konsernilla on tehtaita Suomessa, Brasiliassa, Kiinassa, Meksikossa, Puolassa, Virossa sekä Venäjällä. Konsernin liikevaihto vuonna 2010 oli 316,1 miljoonaa euroa. PKC Group Oyj on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.