Årsrapport 2010

Investeringsforeningen LD Invest har i dag offentliggjort regnskab for 2010. For investorerne blev 2010 investeringsmæssigt et godt år og afkastet i alle afdelinger blev tilfredsstillende eller meget tilfredsstillende. Det er ligeledes meget tilfredsstillende at kunne konstatere, at alle afdelinger har klaret sig bedre end deres Morningstar Kategori™ uanset, om man ser det over tre eller fem år.

De gode resultater har ført til, at LD Invest Aktier modtog en Morningstar Fund Award som bedste afdeling i sin kategori i perioden 2006 til 2010.

LD Invest Danske Obligationer har ligeledes modtaget en Morningstar Fund Award og også en Lipper Fund Award som bedste i sin kategori. Lipper Fund Awards uddeles af Thomson Reuters, der er en ledende formidler af finansiel information. Begge priser er giver for perioden 2006 til 2010.

Foreningen er i løbet af 2010 vokset betydeligt. Medlemstallet er vokset med 6.738 ny medlemmer til 14.908 medlemmer. I de første to måneder af 2011 er medlemstallet steget yderligere til 18.013.

Formuen steg i 2010 fra 2,0 til 4,4 mia. kr. som følge af et godt salg og positive afkast i alle afdelinger. Ved udgangen af februar 2011 er formuen steget yderligere til 4,9 mia. kr.

Væksten i formuen på 114 procent gjorde i 2010 LD Invest til Danmarks hurtigst voksende investeringsforening. Foreningen kan desuden notere sig, at den i 2010 øgede sin markedsandel væsentligt både hvad angår salg og beholdning.

Årsrapporten kan læses i sin helhed på www.ldinvest.dk.

Yderligere information kan fås ved kontakt til:
Foreningens rådgiver, Fondsmæglerselskabet LD Invest A/S, telefon 33 38 73 00.

LD Invest Arsrapport 2010.pdf