TECTIA OYJ:N VARSINAINEN YHTIÖKOKOUS 3.3.2011

Helsinki, Suomi, 2011-03-03 12:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- TECTIA OYJ                      PÖRSSITIEDOTE    3.3.2011 KLO 13:00

TECTIA OYJ:N VARSINAINEN YHTIÖKOKOUS 3.3.2011

Tectian yhtiökokous on yksimielisesti vahvistanut tilinpäätöksen ja konsernitilinpäätöksen sekä myöntänyt vastuuvapauden tilikauden 1.1.2010 - 31.12.2010 aikana toimineille hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle.

Yhtiökokouksessa valittiin Tectian hallituksen jäseniksi uudelleen Juhani Harvela, Pyry Lautsuo, Juho Lipsanen, Tiia Tuovinen ja Tatu Ylönen. Välittömästi yhtiökokouksen päättymisen jälkeen pidetyssä hallituksen järjestäytymiskokouksessa hallituksen puheenjohtajaksi valittiin uudelleen Juho Lipsanen.

Tilintarkastajaksi valittiin uudelleen KHT-yhteisö KPMG Oy Ab päävastuullisena tilintarkastajana Kirsi Jantunen.

Yhtiökokous päätti hallituksen esityksen mukaisesti valtuuttaa hallituksen päättämään yhteensä 5.500.000 osakkeen antamisesta maksullisilla osakeanneilla tai antamalla osakeyhtiölain 10 luvun 1 §:n mukaisia optio-oikeuksia tai muita osakkeisiin oikeuttavia erityisiä oikeuksia joko osakkeenomistajien merkintäetuoikeuksin tai merkintäetuoikeuksista poiketen yhdessä tai useammassa erässä. Valtuutus on voimassa seuraavaksi pidettävään varsinaiseen yhtiökokoukseen saakka, kuitenkin enintään 30.6.2012 asti.

Yhtiökokous päätti hallituksen esityksen mukaisesti valtuuttaa hallituksen päättämään omien osakkeiden hankkimisesta yhdessä tai useammassa erässä siten, että valtuutuksen nojalla voidaan hankkia yhtiön vapaaseen omaan pääomaan kuuluvilla varoilla enintään 2.000.000 yhtiön omaa osaketta, mikä määrä vastaa noin 6,55 prosenttia yhtiön kaikista osakkeista. Hankittavista osakkeista maksettava vastike määräytyy hankintapäivänä NASDAQ OMX Helsinki Oy:n järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä yhtiön osakkeelle määräytyvän kaupankäyntikurssin perusteella. Lisäksi yhtiökokous päätti valtuuttaa hallituksen päättämään yhdessä tai useammassa erässä enintään 1.500.000 omaa osaketta koskevasta pantiksi ottamisesta. Määrä vastaa noin 4,91 prosenttia yhtiön kaikista osakkeista. Hankkimisvaltuutus ja pantiksi ottamista koskeva valtuutus ovat voimassa enintään kahdeksantoista (18) kuukautta yhtiökokouksen päätöksestä lukien.

TECTIA OYJ

Jari Mielonen