Berlin III A/S - orientering om refinansiering.

Nasdaq OMX Copenhagen A/S

Fondsbørsmeddelelse
                                                        nr. 68 / 2011
                                                        Hellerup, 16. marts 2011
                                                        CVR. nr. 29 24 64 91
                                                        www.berlin3.dk

Berlin III A/S – orientering om refinansiering

Med henvisning til side 26 i Selskabsmeddelelsen nr. 67/2011 af d. 25. februar 2011 er Berlin III A/S i gang med refinansiering af en række lån i den bestående portefølje. Denne refinansiering består i al væsentlighed af en aftale med de involverede banker om en forlængelse af lånets løbetid. Denne procedure er allerede alsluttet for en del af låneporteføljen. Der henvises i den forbindelse til selskabsmeddelelse nr. 64/2011 af d. 12. januar 2011.

Der resterer herefter en forlængelse af løbetiden for tre lån, der har en samlet restgæld på ca. Euro 68,0 mio., og som forfalder til indfrielse over en periode frem til ultimo september 2011. Berlin III A/S forventer, at refinansieringen vil blive gennemført med en 5-årig løbetid.

I forbindelse med løbetidsforlængelsen har den involverede bank ønsket, at en række uaktuelle tinglyste sikkerheder hidrørende fra selskabets stiftelse slettes/ændres i de respektive tingbøger, således at disse er fuldt opdateret. Der er i den forbindelse en række formaliteter, som skal påses, hvilket har vist sig mere tidskrævende end forudset.

Det er derfor aftalt med den involverede bank, at det lån, der forfalder ultimo marts, i første omgang forlænges til ultimo maj måned 2011, således at der er tilstrækkelig tid til at sikre, at såvel interne godkendelser hos banken som formalia omkring ajourføring af tingbøgerne falder på plads.

Berlin III A/S forventer derfor at kunne oplyse om den endelige forlængelse i løbet af maj måned 2011.

Hellerup, marts 2011

På bestyrelsens vegne

Henrik Frisch

Bestyrelsesformand

Kontaktperson:

Eventuelle henvendelser vedrørende fondsbørsmeddelelsen rettes til selskabets formand Henrik Frisch på telefon + 45 20 10 60 11 eller selskabets administrerende direktør Søren Krarup på telefon +45 60 19 64 33.

68 BIII FBM - refinansiering 2.pdf