Ordinær generalforsamling i vestjyskBANK den 16. marts 2011

CVR 34 63 13 28

fk@vestjyskbank.dk

17. marts 2011

På bankens generalforsamling blev beretning og årsrapport samt bestyrelsens forslag om anvendelse af overskud godkendt.

Bestyrelsesmedlemmerne Poul Hjulmand, Carl Olav Birk Jensen og Peter Mortensen havde udløb af valgperiode. Peter Mortensen ønskede ikke genvalg og er således fratrådt sit hverv. Poul Hjulmand og Carl Olav Birk Jensen modtog genvalg.

Valgperiode for medarbejdervalgte bestyrelsesmedlemmer udløb op til generalforsamlingen. Med den nuværende sammensætning af bestyrelsen, har medarbejderne ret til at indvælge 3 repræsentanter til bankens bestyrelse. Peder Hesselaa Nielsen ønskede ikke genvalg og er således fratrådt sit hverv. Peter Bækkelund Rasmussen modtog genvalg (udløb af valgperiode i 2013). Nyvalgt blev Palle Hoffmann (udløb af valgperiode i 2015) og Malene Rønø (udløb af valgperiode i 2013). Begge de nyvalgte opfylder Komitéen for god Selskabsledelses definition af uafhængighed – bortset fra deres ansættelse i banken. Ingen af de nyvalgte bestrider øvrige ledelsesposter eller organisationsopgaver og har ikke gjort det indenfor de seneste 5 år.

Hidtil har bankens revision været forestået af to revisorer. Bestyrelsen havde stillet forslag om, at den fremtidige revision skal varetages af én revisor, PricewaterhouseCoopers, Statsautoriseret Revisionsaktieselskab, som blev genvalgt. Som følge heraf fratrådte Krøyer Pedersen, Statsautoriserede Revisorer I/S hvervet som revisor.

Bestyrelsens forslag om vedtægtsændringer blev vedtaget:

1. Den hidtidige stemmeretsbegrænsning på 3 % udgår
  2. Valgperioden for nyvalgte generalforsamlingsvalgte bestyrelsesmedlemmer ændres fra 3 til 2 år
  3. Redaktionelle ændringer, hvorefter Vestjysk Bank konsekvent omtales som ”banken”, ”nv finans A/S” ændres til ”NV Finans A/S”, og ”Selskabsloven” ændres til ”selskabsloven”.

Bestyrelsens øvrige forslag blev vedtaget:

1. Generalforsamlingen ønskede for nærværende ikke at tage stilling til tilkendegivelse om, hvorvidt banken vil benytte afviklingsordningen i lov om finansiel stabilitet
  2. Generalforsamlingen godkendte bankens lønpolitik
  3. Generalforsamlingen bemyndigede bestyrelsen til indtil den 16. marts 2016 at lade banken erhverve egne aktier med en pålydende værdi af indtil 10 % af egenkapitalen.

Aktionær Jens Hein Bonde trak sit forslag til generalforsamlingen tilbage, og dagsordenspunkt 6.6. kom derfor ikke under behandling.

vestjyskBANK

Frank Kristensen