Selskabsmeddelelse 2011-01

Bestyrelsen for Jensen & Møller Invest A/S har godkendt selskabets årsrapport for 2010 og indstiller denne til godkendelse på selskabets ordinære generalforsamling, der afholdes d. 27. april 2011 på selskabets kontor.

Året i hovedtræk

Årets resultat udgør -2,2 mio. kr. mod -13,8 mio. kr. i 2009.

Resultat af primær drift udgør 6,1 mio. kr. mod 2,4 mio. kr. i 2009.

Ved aflæggelse af årsrapporten for 2009 forventede selskabet et resultat af primær drift i intervallet 1,5-2,0 mio. kr. Ved aflæggelse af periodemeddelelsen pr. 30. september 2010 opjusterede ledelsen forventningen til et resultat af primær drift i intervallet 5,0-5,5 mio. kr., hvilket således er indfriet.

Avance ved salg af ejerlejligheder udgør 6,2 mio. kr. mod 2,4 mio. kr. i 2009.

Selskabets investeringsejendomme er i året nedskrevet med 6,8 mio. kr. mod en nedskrivning på 18,0 mio. kr. i 2009. Årets nedskrivning afspejler prisudviklingen i årets løb.

Egenkapitalen udgør pr. 31. december 2010 68,9 mio. kr. i forhold til 72,7 mio. kr. for 2009. Af den samlede egenkapital udgør 38,9 mio. kr. (2009: 48,4 mio. kr.) opskrivninger på selskabets investeringsejendomme.

Udbytte

Bestyrelsen foreslår et udbytte på 3,4 mio. kr. (20 %). Udbyttet for 2009 udgjorde 1,7 mio. kr. (10 %).

Likviditet

Selskabets cash-flow har i året været positivt med 3,2 mio. kr. mod ligeledes et positiv cash-flow på 1,2 mio. kr. i 2009.

Forventninger til 2011

Bestyrelsen forventer et resultat af primær drift for 2011 i intervallet 4,5 - 5,0 mio. kr.

Denne forventning er dels baseret på antallet af ejerlejligheder, som er til salg eller forventes udbudt til salg og dels på en forventning om salgspriser på samme niveau som i 2010. Der er medio marts 2011 solgt 8 lejligheder og yderligere 12 lejligheder er udbudt til salg eller vil blive det inden for den nærmeste fremtid.

Salgspriserne er afhængige af den generelle konjunkturudvikling, hvorfor ændringer heri samt forskydning i forventningen til antallet af frigjorte ejerlejligheder vil kunne påvirke forventningerne til årets resultat og selskabets cash-flow.

Eventuelle værdireguleringer på selskabets beholdninger af ejerlejligheder indregnes i takt med udviklingen på boligmarkedet og indgår ikke i selskabets resultatforventninger til 2011.

Begivenheder efter regnskabsårets afslutning

Der er ikke i øvrigt efter regnskabsårets udløb og frem til offentliggørelse af årsrapporten indtruffet begivenheder, som i væsentlig grad påvirker resultatet eller balancen.

Der henvises iøvrigt til selskabets årsrapport.

Bestyrelsen for Jensen & Møller Invest A/S

Direktør Jørn Kirstein, telefon 40296052