TURVATIIMI OYJ:N VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN 24.3.2011 JA HALLITUKSEN JÄRJESTÄYTYMISKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET

TURVATIIMI OYJ Pörssitiedote 24.3.2011 klo 12:40

Turvatiimi Oyj:n tänään pidetty varsinainen yhtiökokous vahvisti tilinpäätöksen vuodelta 2010 ja myönsi vastuuvapauden hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajille. Yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti, että tilikauden 1.1. - 31.12.2010 tappio siirretään voitto- ja tappio tilille ja että osinkoa ei jaeta.

Hallitukseen päätettiin valita seitsemän jäsentä. Hallituksen jäseniksi valittiin Benedict Wrede, Juhani Erma, Jan Laukka, Kirsti Piponius ja Matti Virtaala sekä uusina jäseninä Martin Forss ja Mia Åberg.

Martin Forss (s. 1962) toimii varatoimitusjohtajana Puukeskus Oy:ssä. Tätä ennen hän on toiminut mm. toimitusjohtajana Coor Service Management Oy:ssä (2007 – 1/2011), yrityssuunnittelu- ja kehitysjohtajana Lassila & Tikanoja Oyj:ssä (2001 – 2007), talousjohtajana Säkkiväline Oy:ssä (2000 – 2001) sekä talousjohtajana (1996 – 2000) ja rahoitusjohtajana (1993 – 1996) WM Ympäristöpalvelut Oy:ssä. Martin Forss toimii hallituksen jäsenenä myös Megacem Oy Ab:ssa.

Mia Åberg (s. 1969) toimii talous- ja rahoitusjohtajana Atine Group Oy:ssä. Turvatiimi Oyj:ssä hän toimi väliaikaisena talousjohtajana 5/2010 – 10/2010. Tätä ennen hän on toiminut talousjohtajana Menire Oyj:ssä (2004 – 2005), perustajaosakkaana AdvanceVPN Oy:ssä (2001 – 2004), talouspäällikkönä Nextra Oy:ssä (2000 – 2001) sekä päällikkö- ja asiantuntijatehtävissä Pricewaterhouse Coopers -ryhmässä Helsingissä ja Lontoossa (1993 – 2000). Mia Åberg toimii myös Barium AB:n (Ruotsi), Atine Group AB:n (Ruotsi) ja LB Holding Oy:n hallituksen jäsenenä.

Hallituksen jäsenille päätettiin maksaa seuraavat palkkiot:

• Hallituksen puheenjohtaja: 2 000 euroa kuukaudessa
  • Hallituksen varapuheenjohtaja: 1 500 euroa kuukaudessa
  • Tarkastusvaliokunnan puheenjohtaja: 1 500 euroa kuukaudessa
  • Hallituksen muut jäsenet: 1 000 euroa kuukaudessa
  • Hallituksen valiokuntien kokouksista sekä yhtiön koolle kutsumista työryhmäkokouksista, joihin hallituksen jäsen osallistuu yhtiön kutsumana asiantuntijana, maksetaan erillisenä kokouspalkkiona 150 euroa/jäsen/kokous
  • Erillistä kokouspalkkiota ei kuitenkaan makseta hallituksen kokouksista eikä hallituksen puheenjohtajan ja toimitusjohtajan välisestä yhteistoiminnasta ja keskustelusta
  • Matkakulut päätettiin korvata yhtiön kulukorvauskäytännön mukaisesti.

Yhtiön tilintarkastajaksi valittiin jatkamaan KHT tilintarkastusyhteisö KPMG Oy Ab, jonka nimeämänä päävastuullisena tilintarkastajana jatkaa KHT Sixten Nyman. Tilintarkastajan palkkiot päätettiin maksaa tilintarkastajan laskun ja tarkastusvaliokunnan hyväksymien periaatteiden mukaan.

Yhtiökokous valtuutti hallituksen päättämään enintään 70.000.000 osakkeenantamisesta osakeannilla ja/tai antamalla osakeyhtiölain 10 luvun 1 §:n mukaisia osakkeisiin oikeuttavia erityisiä oikeuksia (mukaan lukien optio-oikeudet) yhdessä tai useammassa erässä. Hallitus voi päättää antaa joko uusia osakkeita tai yhtiön hallussa mahdollisesti olevia omia osakkeita. Valtuutuksen enimmäismäärä vastaa noin 50,7% yhtiön kaikista osakkeista yhtiökokouskutsun päivämääränä. Valtuutusta voidaan käyttää mahdollisten yrityskauppojen tai muiden järjestelyjen rahoittamiseen ja toteuttamiseen, yhtiön taseen ja rahoitusaseman vahvistamiseen, henkilöstön sitouttamis- ja kannustinjärjestelmien toteuttamiseen tai muihin hallituksen päättämiin tarkoituksiin. Valtuutuksen nojalla hallituksella on oikeus päättää kaikista osakeannin sekä osakeyhtiölain 10 luvun 1 §:n mukaisten erityisten oikeuksien antamisen ehdoista, mukaan lukien osakkeiden tai osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien saajat ja maksettavan vastikkeen määrä. Valtuutus sisältää siten myös oikeuden antaa osakkeita tai erityisiä oikeuksia suunnatusti eli osakkeenomistajien etuoikeudesta poiketen laissa määritellyin edellytyksin. Osakeanti voi osakeyhtiölaissa mainituin edellytyksin olla myös maksuton. Valtuutus kumoaa aiemmat osakeantivaltuutukset ja on voimassa seuraavaan varsinaiseen yhtiökokoukseen, kuitenkin enintään 30.6.2012 saakka.

Yhtiökokous päätti muuttaa yhtiöjärjestyksen 9§:n kuulumaan seuraavasti:

”Kutsu yhtiökokoukseen on julkaistava yhtiön internet-sivuilla aikaisintaan kolme (3) kuukautta ja viimeistään kolme (3) viikkoa ennen yhtiökokousta mutta kuitenkin vähintään yhdeksän päivää ennen osakeyhtiölain 4 luvun 2§:n 2 momentissa tarkoitettua yhtiökokouksen täsmäytyspäivää. Hallitus voi lisäksi päättää julkaista kutsun myös muulla tavalla. Osakkeenomistajan on ollakseen oikeutettu osallistumaan yhtiökokoukseen ilmoittauduttava yhtiölle viimeistään kokouskutsussa mainittuna aikana, joka voi olla aikaisintaan kymmenen (10) päivää ennen kokousta.”

Hallitus valitsi yhtiökokouksen jälkeen pitämässään järjestäytymiskokouksessa puheenjohtajakseen Benedict Wreden ja varapuheenjohtajaksi Matti Virtaalan. Hallituksen nimitys- ja palkitsemisvaliokuntaan valittiin puheenjohtajaksi Benedict Wrede ja jäseniksi Matti Virtaala ja Mia Åberg. Hallituksen tarkastusvaliokuntaan valittiin puheenjohtajaksi Juhani Erma ja jäseniksi Ben Wrede ja Mia Åberg. Suorittamassaan riippumattomuusarvioinnissa hallitus totesi, että kaikki hallituksen jäsenet ovat riippumattomia yhtiöstä. Yhtiön suurimman osakkeenomistajan Atine Group Oy:n palveluksessa työskenteleviä Benedict Wredeä ja Mia Åbergia lukuun ottamatta hallituksen jäsenet ovat myös riippumattomia merkittävistä osakkeenomistajista.

Helsingissä 24.3.2011

TURVATIIMI OYJ

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Pekka Lindeman, puh. 0207 363 200

pekka.lindeman@turvatiimi.fi, www.turvatiimi.fi

Turvatiimi on johtava kotimainen turvallisuusalan ammattilainen. Turvatiimin liikevaihto vuonna 2010 oli 32,4 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää noin 1000 henkilöä.