Systemair utökar koncernledningen

Systemair (NASDAQ OMX Stockholm: SYSR) utökar koncernledningen med Roland Kasper, Marknadsdirektör produkter .

Roland Kasper är 41 år och har arbetat på Systemair sedan 2007. Han är idag marknadsdirektör för produkter med övergripande produktansvar för alla produktgrupper inom Systemair.

Roland är Dipl. Ing. Energi och Värmeteknik från Fachhochschule Giessen, Tyskland och har tidigare varit produktchef på FläktWoods Group och på ABB Ventilation Products GmbH samt försäljningsansvarig för luftdon och kylbafflar på ABB Ventilation Products AB.

Systemairs koncernledning har därmed följande bemanning: Gerald Engström, Svein Nilsen, Glen Nilsson, Mats Lund, Taina Veittikoski, Anders Ulff, Jonas Valentin, Kurt Maurer och Roland Kasper.

För ytterligare information kontakta:
Gerald Engström, CEO, + 46 222 44 001, + 46 70 519 00 01
Svein Nilsen, Marknadsdirektör, +47 930 627 00

Systemair AB, 739 30 Skinnskatteberg, 0222-440 00, www.systemair.com

Notera:  Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Systemair AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnas både i en svensk och en engelsk version för offentliggörande den 28 mars 2011 kl 08.30.

Systemair i korthet
Systemair är ett ledande ventilationsföretag med verksamhet i 40 länder i Europa, Nordamerika, Sydamerika, Mellanöstern, Asien, Afrika och Australien. Bolaget omsatte 3,2 miljarder kronor räkenskapsåret 2009/10 och har för närvarande cirka 2 500 anställda. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 15 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 15 procent.

Systemair har en väletablerad verksamhet på tillväxtmarknader. Koncernens produkter marknadsförs under varumärkena Systemair, Frico, VEAB och Fantech. Systemair är sedan oktober 2007 noterat på OMX Nordiska börs i Stockholm på listan för medelstora bolag. Koncernen omfattar ett 60-tal bolag.

Pressmeddelande PDF