Componenta hakee joukkovelkakirjalainan ja pääomalainan listausta

Componenta Oyj Pörssitiedote 28.3.2011 klo 18.00

Componenta Oyj tiedotti 28.9.2010 joukkovelkakirjalainan ja 13.9.2010 pääomalainan ottamisesta. Joukkovelkakirjalainan pääoma on 26 870 000 euroa ja lainan pääomalle maksetaan kiinteää vuotuista korkoa 8 %. Joukkovelkakirjalaina laskettiin liikkeeseen 29.9.2010 ja sen laina-aika on kolme vuotta. Pääomalainan pääoma on 23 400 000 euroa ja lainan pääomalle maksetaan kiinteää vuotuista korkoa 10 %. Pääomalaina laskettiin liikkeeseen 15.9.2010 ja sen laina-aika on viisi vuotta.

Yhtiö on päättänyt hakea joukkovelkakirjalainan ja pääomalainan lainaosuudet julkisen kaupankäynnin kohteeksi NASDAQ OMX Helsinki Oy:n pörssilistalle siten, että kaupankäynnin lainaosuuksilla arvioidaan alkavan 19.4.2011.

Helsinki 28.3.2011

COMPONENTA OYJ

Heikki Lehtonen

LISÄTIETOJA:

Heikki Lehtonen
puh. 010 403 00

Mika Hassinen
talousjohtaja
puh. 010 403 00

Componenta on kansainvälisesti toimiva metalliteollisuuden konserni, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Turkissa, Hollannissa ja Ruotsissa. NASDAQ OMX Helsingissä noteeratun Componentan liikevaihto vuonna 2010 oli 452 miljoonaa euroa. Henkilöstön määrä on noin 4 400. Componenta toimittaa valettuja ja koneistettuja komponentteja sekä niistä koostuvia vaativia kokonaisratkaisuja asiakkailleen, jotka ovat globaaleja ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajia.

Componenta Oyj
Panuntie 4